Prodaja iPhone-a opala je za deset odsto u prvom tromesečju 2024. godine, što predstavlja najveći kvartaloni pad od izbijanja pandemije COVID-19.
Kompanija je isporučila 50,1 milion iPhone uređaja, što je za milion i po manje od očekivanja analitičara, prema podacima IDC-a.
Ovaj pad od 9,6 odsto na godišnjem nivou ukazuje na probleme u održavanju tržišne pozicije, posebno na kineskom tržištu, gde je Apple dobio kredibilne konkurente u kompanijama kao što su Huawei i Xiaomi.
Ove kompanije su takođe iskoristile zabranu korišćenja modela telefona iz inostranstva u državnim institucijama, pa su dodatno ojačale svoje tržišne pozicije.
Globalno tržište mobilnih telefona je, međutim, zabeležilo rast. Ukupno je isporučeno 289,4 miliona uređaja, što predstavlja rast od 7,8 odsto u poređenju sa istim periodom prethodne godine.
Dodatni pritisak na Apple predstavlja i višak zaliha iPhone-a u nekoliko regiona nakon intenzivnih isporuka tokom poslednjih meseci 2023. godine, piše Bloomberg.
Uprkos izazovima, Apple je nastavio da održava visoku prosečnu prodajnu cenu u industriji, ali je pribegao i neuobičajenim poeftinjenjima kako bi podstakao prodaju, sa popustima koji su dostizali do 180 dolara u Kini.