Svet

30.11.2020. 13:16

TechCrunch

Autor: Nova Ekonomija

Prodaja pametnih telefona u trećem kvartalu opala 5,7 odsto

U trećem kvartalu ove godine prodato je 366 miliona jedinica pametnih telefona, što je pad od 5,7 odsto na globalnom nivou u odnosu na isti period prošle godine, pokazuju podaci istraživačke i savetodavne kompanije Gartner, pi&scaron...

Foto: Pixabay

Svet

30.11.2020. 13:16

U trećem kvartalu ove godine prodato je 366 miliona pametnih telefona, što je pad od 5,7 odsto na globalnom nivou u međugodišnjem periodu, pokazuju podaci istraživačke i savetodavne kompanije Gartner, piše Tech Crunch.

Međutim, to je i dalje očigledno poboljšanje u odnosu na prvu polovinu ove godine, kada je prodaja opala za 20 odsto u svakom kvartalu, uglavnom zahvaljujući efektima COVID-19 na potrošnju i poverenje potrošača.

Prošle nedelje je kompanija IDC, koja takođe prati i analizira prodaju pametnih telefona, objavila izveštaj, predviđajući da će prodaja porasti za 2,4 odsto u četvrtom kvartalu u poređenju sa prošlom godinom.

Njihova pretpostavka je da će, iako će 5G pametni telefoni podsticati kupovinu, cene ove novije generacije telefona biti niže kako bi dostigli širu publiku. 

Prosečna prodajna cena pametnog telefona sa omogućenom 5G mrežom u 2020. godini iznosi 611 američkih dolara, rekao je IDC, ali smatra da će se to do 2024. godine smanjiti na 453 američkih dolara, verovatno pod vođstvom Android uređaja, koji godinama kolektivno dominiraju prodajom pametnih telefona.

Samsung je sa svojim Android uređajima nastavio da prednjači po ukupnim prodatim jedinicama, sa 80,8 miliona jedinica i tržišnim udelom od 22 odsto.

Samsung i kineski Xaomi su jedini proizvođači koji su zabeležili rast prodaje u trećem kvartalu.

Kineski proizvođač uspeo je da prestigne Epl (Apple) i zauzme treće mesto u pogledu ukupnog plasmana po prodaji. Huavej (Huawei) je ostao na drugom mestu.

Treba napomenuti da se čak i pre globalne zdravstvene pandemije prodaja pametnih telefona suočavala sa usporenim rastom. 

Tokom perioda ogromnog entuzijazma potrošača da kupe nove uređaje, mnoge zemlje su dostigle prodor na tržište. A onda, najnovije funkcije su previše povećane da bi podstakle ljude da prodaju svoje stare telefone i plate veći novčani iznos za novije modele.

U tom kontekstu, velika nada u industriji je 5G, koji su i operateri i proizvođači mobilnih telefona plasirali na tržište kao uređaje sa većom efikasnošću i brzinom deljenja podataka od starijih tehnologija.

Međutim, potrošači u velikoj meri još uvek nisu u potpunosti uvereni da im je potreban 5G.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.