Svet

09.10.2017. 15:54

B92

Autor: Nova Ekonomija

Ruski agenti koristili platforme Gugl-a da bi se umešali u izbore

Svet

09.10.2017. 15:54

Ruski agenti su potrošili desetine hiljada dolara na oglašavanje na internetu, uoči i tokom predsedničkih izbora u SAD, saopštila je kompanija Gugl.

Kako prenose svetski mediji, Gugl je prvi put dao dokaze da su ruski operativci koristili platforme te kompanije u pokušaju da se umešali u izbore.

„Gugl je pronašao da su desetine hiljada dolara potrošene na oglase koji su imali zadatak da šire dezinformacije kroz Guglove proizvode, uključujući i Jutjub“, navodi se.

Izvor finansiranja reklama nije farma trolova koja je povezana sa Kremljom, što se tumači kao znak da je ruski pokušaj širenja dezinformacija mnogo širi problem od očekivanog. 

Prethodno je potvrđeno da je na Fejsbuku bilo oko 3.000 reklama, koje je platila ruska Agencija za pretraživanje interneta, 

„Neke od reklama, koje su koštale oko 100.000 dolara, trebalo je da proizvedu korist za Donalda Trampa, Bernija Sandersa i kandidatkinju Zelenih Džil Stajn, tokom kampanje. Druge su promovisale antiimigrantske stavove i rasističke animozitete“, dodaje se.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.