Svet

02.04.2021. 17:43

Revijahak.hr

Autor: Nova Ekonomija

Skaču cene polovnih automobila u Nemačkoj

Cene polovnih automobila neprestalno rastu od jula prošle godine i sada su čak premašile one cene koje su bile aktuelne tokom 2019. godine, kada nije bilo ni krize ni pandemije, prenosi hrvatski portal Revijahak.Portal se poziva na...

Foto: Pixabay

Svet

02.04.2021. 17:43

Cene polovnih automobila u Nemačkoj neprestalno rastu od jula prošle godine i sada su čak premašile one cene koje su bile aktuelne tokom 2019. godine, kada nije bilo ni krize ni pandemije, prenosi hrvatski portal Revijahak.

Portal se poziva na informacije o prodaji polovnih automobila koje je objavio nemački portal Mobile.de, inače specijalizovan za prodaju automobila.

Taj portal, čiji vlasnici posluju u Nemačkoj, zemlji koja važi za najpoznatijeg proizvođača automobila u svetu, navodi da su cene polovnih automobila nastavile su da rastu, uprkos pandemiji.

Kako se navodi, u odnosi na februar prošle godine u istom mesecu 2021. one su porasle za jedan odsto i oborile su rekord sa prosekom od 24.793 evra po automobilu.

Portal je analizirao cene za ukupno 720 hiljada automobila koji su bili u prodaji ili se još prodaju. Razlog za porast cene polovnjaka vidi se u činjenici da ljudi u krizno vreme radije putuju sopstvenim nego javnim prevozom.

U Nemačkoj se najavljuje i smanjenje prodaje starijih polovnjaka zbog novog Zakona o garanciji robe koji se nalazi u pripremi i koji nemačko zakonodavstvo usklađuje sa Evropskom direktivom o prodaju robe.

„Pretpostavlja se da je svaka neusklađenost koja postane očigledna u roku od godinu dana od trenutka isporuke neke robe postojala i u trenutku njene isporuke, osim ako se dokaže suprotno ili ako ta pretpostavka nije spojiva sa prirodom robe ili sa prirodom njene neusklađenosti“, piše u Evropskoj Direktivi o prodaju robe.

OD JULA NOVA EKOLOŠKA PRAVILA ZA REGISTRACIJU VOZILA

Prodavci automobila u Nemačkoj smatraju da bi primena tih propisa mogla da im donese kratkoročnu korist, ali bi sa druge strane dugoročno mogla da im nanase štetu jer je dosadašnji rok koji se odnosio na tu vrste garancije bio šest meseci.

Prodavci automobila smatraju da bi produžetak garantnog roka mogao da im donese veće troškove za popravku starijih automobila, pa se postavlja pitanje da li će im njihova prodaja biti isplativa.

Prema poslednjim podacima prosečna starost automobila u Srbiji je 17 godina i tu se poslednjih godina skoro ništa ne menja.

Ipak, najavlju se promene u pravilima za registraciju vozila, koje će biti restriktivne prema vlasnicima starijih automobila.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.