Kompanija Snep (Snap Inc), pod čijim okriljem je društvena mreža Snapchat, objavila je 5. februara da planira da otpusti deset odsto zaposlenih na globalnom nivou, odnosno oko 530 ljudi, objavio je CNBC.
Kompanija je sprovela više ciklusa otpuštanja od 2022. godine.
Poslednji veliki krug „rezova“ unutar kompanije bio je u avgustu 2022. godine, kada je otpustila 20 odsto osoblja i restrukturirala kompaniju.
Otpuštanja će trajati do drugog kvartala 2024. godine, u zavisnosti od zakona o zapošljavanju u određenim zemljama u kojima se osoblje nalazi. Snap očekuje da će novi talas otpuštanja koštati kompaniju od 55 miliona do 75 miliona dolara.
Kompanija se poslednjih godina suočavala, kao i druge tehnološke i medijske kompanije, sa problemima izazvanim padom na tržištu digitalnog oglašavanja.
Ipak, Snap Inc. je imao snažan rast u trećem kvartalu 2023., sa kvartalnim prihodom od 1,19 milijardi dolara (pet odsto više u odnosu na drugi kvartal).
Američka kompanija pokušava i da proširu sferu uticaja van svojih osnovnih proizvoda za društvene mreže. Međutim, naočare za virtuelnu stvarnost pod nazivom “Spectacles 3” nisu dostigle širu prodaju, dok su njihovi dronovi za selfije ukinuti vrlo brzo nakon lansiranja.
Tokom januara su smanjenje broja zaposlenih najavile i druge tehnološke kompanije poput Amazona, Gugla, Majkrosofta.
Nova faza „optimizacije“ IT sektora, odnosno uvod u nova otpuštanja