U Evropskoj uniji juče je na snagu stupila nova regulativa usmerena na efikasnije suzbijanje zloupotreba tržišnog položaja od strane najvećih globalnih tehnoloških kompanija.
Akt o digitalnim tržištima (DMA) predstavlja značajan korak u reformi zakonodavstva o tržišnoj konkurenciji i ima potencijal da temeljno promeni način poslovanja dominantnih tehnoloških firmi.
Iako će pun efekat ovog zakona postati vidljiv tek za godinu dana, već od četvrtka je šest najvećih tehnoloških giganta (Google-ova matična kompanija Alphabet, Amazon, Apple, vlasnik TikToka ByteDance, Meta i Microsoft) morali da izmene dosadašnjeposlovne prakse.
Zakon, između ostalog, zabranjuje kompaniji Google da favorizuje svoje servise u rezultatima pretrage, dok Apple neće smeti da ograničava korisnike iPhone-a na korišćenje isključivo App Store-a i Apple Pay-a za preuzimanje aplikacija i plaćanja.
Evropska unija, učivši iz iskustava dugotrajnih sudskih postupaka koji nisu uspeli efikasno da adresiraju antikonkurentsko ponašanje ovih kompanija, izgleda da je konačno našla način da uspostavi red, prenosi Index.hr pozivajući se na HINU.
DMA utvrđuje jasna pravila ponašanja za digitalne gigante, uključujući i obavezu pružanja većeg izbora korisnicima prilikom odabira internet pregledača ili aplikacija za kupovinu i plaćanje na svojim uređajima.
Reno zadržava benzince i hibride u igri, dodaje električne modele