Najveći svetski proizvođači komercijalnih aviona smatraju da je početak autonomnih putničkih letova samo pitanje vremena, piše Axios.
Izvšni direktor Boinga Dejv Kalhun (Dave Calhoun) rekao je za Blumberg ove nedelje da će „autonomna vožnja na kraju [biti primenjena] na svim avionima“ i dodao da je „budućnost [autonomnog transporta} realnost“ za civilno vazduhoplovstvo.
Takođe, Boingv rival Erbas (Airbus) testira paket naprednih autonomnih sistema letanja pod nazivom DragonFly.
DragonFly je dizajniran da omogući automatsko sletanje po lošem vremenu, da se izbori sa hitnim slučajevima u toku leta (poput onesposobljenog pilota) i da olakša posao pilota prilikom kretanja (taksiranja) na komplikovanim aerodromima.
Iako letenje današnjim putničkim avionima visoke tehnologije uglavnom podrazumeva postavljanje i nadziranje autopilota i drugih automatizovanih sistema, još uvek kompjuterski sistemi ne mogu u poptunosit da zamene „ljudske pilote“.
Niko još uvek ne sugeriše da će „ljudski piloti“ u skorije vreme potpuno nestati iz putničkih aviona.
Umesto toga, ideja je da bi povećana automatizacija mogla da navede FAA da odustane od zahteva da na komercijalnim letovima bude neopdhodno prisustvo dva pilota.
Međutim, piloti se protive ovoj ideji, zbog bezbednosti, ali i rizika za sopstveni život.
„Minimalna letačka posada od dve osobe je neophodna da bi se upravljalo pilotskom kabinom i zaštitilo od potencijalne onesposobljenosti jednog od pilota“, navodi se na informativnoj stranici Međunarodnog udruženja pilota vazdušnih linija.
Izraelci u Beogradu od putničkih aviona prave teretne