Kompanija Israel Aerospace Industries (IAI) otvorila je na beogradskom aerodromu Nikola Tesla prvu lokaciju za konverziju putničkih aviona u teretne u Istočnoj Evropi, u pogonima kompanije za održavanje Jat tehnike, prenosi eKapija.
IAI je svetski lider u konverziji putničkih aviona kao što su Boing 767, 737 i 747 u teretne, sa linijama u Izraelu i Meksiku, dok se očekuje da će još jednu otvoriti u Abu Dabiju u partnerstvu sa kompanijom Etihad Engineering.
IAI je već počeo sa radom u Beogradu i priprema se za predstavljanje svog prvog konvertovanog putničkog aviona u teretni avion. Bivši Boeing 767-300ER kompanije Air Canada Rouge, sada registrovan kao N899MF, stigao je u Beograd sredinom septembra, a radovi na njegovoj konverziji će uskoro početi.
B767-300BDSF (BEDEK Special Freighter) je napredni konvertovani tip teretnjaka iz porodice B767, koji nudi IAI kao nastavak uspešnog B767-200BDSF. Kompanija je isporučila više od 100 konvertovanih aviona B767-300. Israel Aerospace Industries kaže da transformiše oko 25 aviona godišnje, u odnosu na 18 godišnje pre pandemije Covid-19. Proces traje oko tri meseca.
Cena konverzije po avionu iznosi oko 35 miliona dolara, što je mnogo jeftinije od cene novog teretnog aviona. Globalni giganti poput Amazona i DHL-a uskočili su u konkurentsko tržište dostave, a zvaničnici IAI kažu da su porudžbine rezervisane za naredne četiri godine.
Er Srbija je nedavno saopštila da istražuje mogućnost pretvaranja tri svoja aviona ATR72-200 u teretne avione.
Teretni avioni se užurbano stavljaju u promet zbog nedostatka kapaciteta za transport širom sveta, a ovo se pokazalo kao izuzetno unosno za aviokompanije usred izbijanja pandemije.