Svet

02.05.2024. 09:34

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

TikTok može da reši probleme ako se ugleda na Grindr

Pixabay

Svet

02.05.2024. 09:34

ByteDance, kineska kompanija u čijem je vlasništvu TikTok, ne želi da proda svoju popularnu aplikaciju pod pritiskom američkih zakonodavaca, a zbog toga razmatra (samo)ukidanje u Sjedinjenim Američkim Državama.

Međutim, scenario po kojem su investitori kupili aplikaciju za upoznavanje Grindr može posčužiti kao model za rešavanje regulatornih izazova sa kojima se TikTok u SAD trenutno suočava.

Naime, Grindr je prodat kompaniji San Vicente Acquisition za oko 600 miliona dolara 2020. godine, nakon što je Komitet za strana ulaganja u SAD (CFIUS) naložio pekinškoj Kunlun Tech da proda svoj udeo u aplikaciji.

Bajden potpisao zakon: TikTok mora da pronađe novog vlasnika u roku od devet meseci

Odluka je usledila nakon izveštaja da su inženjeri iz Pekinga imali pristup osetljivim ličnim podacima američkih korisnika.

Prodaja je zapravo podrazumevala prekid svih veza sa Kinom i uspostavljanje potpuno „američkog“ odlučivanja unutar kompanije, što je bio ključan uslov za dobijanje odobrenja regulatora, piše Axios.

Ukoliko ByteDance odluči da sledi ovaj model, moglo bi doći do sličnog rešenja za TikTok, gde bi divestiranje i „amerikanizacija“ uprave mogli da smanje pritiske zakonodavaca.

Iako ByteDance još uvek negira bilo kakve planove za prodaju TikToka, jasno je da bi politička strategija mogla da igra ključnu ulogu, posebno jer bi zatvaranje aplikacije moglo da izazove nezadovoljstvo miliona Amerikanaca, naravno uključujući i birače.

Evropska komisija istražuje TikTok zbog „loše zaštite privatnosti dece“

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.