Vesti iz sveta

30.01.2023. 17:20

Reuters

Autor: Nova ekonomija

Tojota ponovo najprodavaniji automobil na svetu

Tojota prva, Folksvagen drugi...

Foto: Pixabay

Kompanija Tojota prodala je 10,5 miliona vozila u 2022. godini i treći put za redom postigla najbolji rezultat u toj oblasti. Drugi na listi po uspehu je Foklsfagen.

Kako je preneo Rojters, prodaja automobila te kompanije, uključujući i ogranak koji pravi kamione, Hino Motors, kao i proizvođača malih automobila Daihatsu, pala je za 0,1 odsto.

Međutim, rekordna prodaja u inostranstvu od 8,6 miliona vozila pomogla da se nadoknadi pad u prodaji od 9,6 odsto na domaćem tržištu, odnosno rezultat od 1,9 miliona prodatih vozila u Japanu.

Drugorangirani na listi najprodavanijih modela je Folksvagen grupa koja je ranije u januaru  prijavila najnižu prodaju u periodu dužem od 10 godina.

Folksvagen grupa je prodala 8,3 miliona vozila, pošto su blokade u Kini zbog korona virusa i rat u Ukrajini preokrenuli važne lance snabdevanja čipovima, kao i osttalim kompnonentama neophodnim za proizvodnju.

Iako su neka ograničenja u snabdevanju čipovima pogodila i Tojotu, ta kompanija je saopštila kako su joj je velika tražnja za vozilima u Aziji, povećanje proizvodnih kapaciteta i optimizacija poslovanja u Aziji i Severnoj Americi pomogli da poveća svoju globalnu proizvodnju za pet odsto tokom 2022. godine.

Tojota je u novembru promenila prognoze u vezi sa proizvodnjiom svojih vozila do kraja marta 2023. godine i smanjila ih sa 9,7 na 9,2 miliona vozila.

Kojim polovnim automobilima najbrže pada vrednost?

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.