Vesti iz zemlje

26.05.2022. 12:54

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Kojim polovnim automobilima najbrže pada vrednost?

Foto: Pixabay

Takozvanim premijum brendovima automobila najbrže pada vrednost, pokazuju istraživanja sprovedena u Sjedinjenim Američkim Državama, Evropi i Australiji, saopštila je kompanija carVertical. Pouzdanost, ali i niži troškovi održavanja, kao i popularnost pojedinih brendova, su kod polovnih automobila glavni razlog za sporiji pad vrednosti .

Čim novi automobil izađe iz salona, odmah gubi dobar procenat maloprodajne cene. Dok vrednost vozila nastavlja da se smanjuje tokom vremena, nekim brendovima ona brže pada.

Porsche, Jeep i MINI su brendovi kojima najmanje pada vrednost. Oni zadržavaju najveću vrednost kad se najniža tržišna vrednost automobila oduzme od početne cene.

Tako će, na primer, kako se objašnjava, Porsche izgubiti „samo“ 64,4 odsto svoje vrednosti tokom godina, dok će Lexus izgubiti 89,9 odsto svoje vrednosti.  

Zbog rata u Ukrajini polovni automobili teže stižu do kupaca

„Iako Porsche proizvodi sportske automobile, njegovi modeli su dovoljno praktični za svakodnevnu vožnju. 911 je verovatno jedan od najlegendarnijih automobila u automobilskoj istoriji. Nije ni čudo što je potražnja veća od ponude. Poršeovi automobili su pouzdani, izdržljivi i imaju prepoznatljiv izgled koji privlači kupce“, objašnjava Matas Buzelis iz firme carVertical.

Foto: carVertical/Automobili kojima najmanje pada vrednost

Klasičniji brendovi, kao što su Hyundai i Toyota, takođe se pojavljuju među vozilima sa visokom preostalom vrednošću. Ta vozila su pristupačnija i obično imaju niže troškove održavanja, što povećava njihovu poželjnost među kupcima polovnih automobila.

Dok neki premijum brendovi kao što su Jaguar, Land Rover i Lexus imaju tendenciju da im manje pada vrednost, to nije uvek slučaj. Mnogi premijum brendovi automobila gube više vrednosti u odnosu na svoje jeftinije konkurente

Brendovi automobila kojima najviše pada vrednost tokom godina su Chrysler, Audi i Seat.

Na primer, maksimalni pad vrednosti novog Chrysler-a će na kraju biti -96,8 odsto (u proseku za 25 godina), što ga čini brendom koji gubi većinu svoje vrednosti na tržištu.

OSETAN RAST CENA POLOVNIH AUTOMOBILA, OČEKUJU SE DALJA POSKUPLJENJA

Iako potrošači vole Infiniti, BMW i Volvo, njihova vrednost se vremenom takođe značajno smanjuje.

Polovni automobili marke Toyota dostižu najnižu vrednost sa 19 godina, dok je kod BMW-a to 21. godina. Ipak, vozila marke Toyota gube oko 88,7 odsto vrednosti, dok kod BMW-a taj postotak iznosi 93,8%. Koji faktori uzrokuju te razlike?

„BMW i drugi brendovi luksuznih automobila obično imaju funkcije i tehnološka poboljšanja koja kupci polovnjaka ne cene. Ako možete da priuštite novi BMW, Mercedes-Benz ili Land Rover, verovatno želite sav luksuz i inovacije koje možete da dobijete. Osoba koja traži polovan automobil daje prednost ceni i troškovima održavanja u odnosu na sve nepotrebne funkcije. Zato je polovna Tojota za mnoge kupce privlačnija od BMW-a“, objašnjava Buzelis.

Foto: carVertical/Automobili kojima najviše pada vrednost

Vlasnici Audija (-96,2 odsto), Seat-a (-95,8 odsto) i Škode (-95 odsto) takođe ne treba da očekuju da dobro prođu prilikom prodaje svojih starih vozila.

Prema istraživačima kompanije carVertical, prosečna starost vozila kojima je najviše pala vrednost je od 20 do 23 godine. Međutim, različiti brendovi automobila dostižu najnižu vrednost u različitim fazama. 

Porsche i MINI najmanje koštaju kad napune 15 godina. Kad dostignu to godište, vrednost ponovo počinje da im raste. Dobro očuvani modeli mogu biti vredna investicija. Isuzu, Suzuki, Kia i Dacia su u suprotnoj priči – dostižu cenovno „dno“ sa 30 godina.

Foto: carVertical/Starosno doba u kome polovni automobil dostiže najmanju vrednost

POSEBAN BMW-OV MODEL IZ DEVEDESETIH

Ako se neki model smatra raritetom, vrednost tog automobila može značajno da raste tokom vremena. Devedesetih godina prošlog veka, BMW je napravio samo 891 jedinicu modela M5 E34 Touring. Njih 20 je imalo posebno ime, Elekta, a pravljeni su za italijansko tržište.

Pored 3,8-litarskog motora od 335 KS, ovi karavani su takođe imali naročitu boju karoserije i dizajn enterijera.

Kako se objašnjavam, naći polovnu Elektu danas je kao traženje igle u plastu sena. Ljubitelji automobila treba da budu spremni da potroše najmanje 100.000 američkih dolara ako misle da je parkiraju u svojoj garaži.

Dok će običan automobil verovatno završiti na deponiji za 20–30 godina, Porsche ili Jaguar sa dokumentovanom servisnom knjižicom i besprekornom istorijom vremenom može postati još vredniji. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.