Elektroprivreda Bosne i Hercegovine planira da od 1. januara 2021. godine ukine svoje šaltere za plaćanje struje i da korisnicima namirivanje računa omogući nedavno uvedenom mobilnom aplikacijom, plaćanjem u Pošti ili komercijalnim bankama, prenosi portal Buka.
U celoj Bosni i Hercegovini biće zatvorena naplatna mesta u poslovnicama Javnog preduzeća Elektroprivrede. Kako se dodaje, očekuje se da zvanična odluka uprave tog preduzeća bude saopštena javnosti tokom naredne nedelje.
Primedbe na tu odluku već imaju predstavnici udruženja za zaštitu potrošača.
„Ukidanje šalterske naplate računa i digitalizacija sistema ne prati socijalna osetljivost prema korisnicima usluga Elektroprivrede, koji iz raznih razloga ne mogu da koriste internet za te svrhe“, kaže predsednica Udruženja potrošača Tuzle Gordana Bulić.
Ocenjuje da je i dalje nejasno na koji način će plaćanje ubuduće da se obavlja i napominje da je malo verovatno da će banke putem kojih će račune plaćati većina penzionera smanjiti provizije na te usluge.
Podseća se da potrošače očekuju i dodatne teškoće koje treba da se reše u vezi sa prethodnim uplatama i reklamacijama, određenim proverama ili pritužbama na usluge Elektroprivrede.
Iz tog javnog preduzeća, sa druge strane, poručuju da se radi o jednostavnom, sigurnom i brzom načinu plaćanja računa, jer će se cela transakcija obavljati besplatno, u roku od maksimalno pet sekundi, skeniranjem QR coda.
Aplikaicja je dostupna na Google Play i App Store.