Prošle godine u Hrvatskoj je prodato 28,6 odsto više novih automobila nego 2022, odnosno 56.697. Oko 50,5 odsto njih, odnosno 28.619 kupaca izabralo je automobile sa pogonom na benzin.
Posle benzinaca, najporodavaniji su hibridi, kojih je prodato 13.990, odnosno 24,7 odsto od ukupne prodaje. Tek na trećem mestu su dizelaši koje je izabralo 10.753 kupaca, tačnije 19 odsto, preneo je Poslovni.
Četvrto mesto drže automobili gas, koje je izabralo tri odsto kupaca, njih 1.717, dok je 2,9 odsto (1.618) izabrao električni automobil.
Najprodavaniji brendovi bili su Škoda, Folksvagen, Reno, Kija i Dačija, dok je najprodavaniji model Reno Klio.
Prema podacima Centra za vozila Hrvatske (CVH) krajem 2022. u toj zemlji bilo je registrovano 1.836.016 privatnih automobila od čega je 1.027.379, odnosno 55,96 odsto bilo na dzel, dok je „benzinaca“ bilo 716.031 (39 posto).
Na benzin i plin bilo je 60.349 (3,29 posto), na hibridni pogon njih 27.057, na struju 4.929 (0,27 posto), dok je manje od 1.000 automobila pokretano samo na plin, odnosno gas.
SVE MANJA PONUDA DIZELAŠA
Ako izuzmemo potrebe i želje pojedinačnih kupaca, kako se dodaje, jedan od glavnih razloga je kako se navodi ponuda dizelaša. Jednostavno, sve manje proizvođača nudi modele sa dizel motorima.
Na primer, kako se dodaje, brendovi kao što su Suzuki, MG, Porsche, Honda, Subaru, Lekus, Mitsubihsi, Smart i, logično, Tesla i ne nude dizel motor uopšte ni u jednom od svojih modela.
Država će sa 2.100 evra pomagati reciklažu starih i nabavku novih „dizelaša“