Putarina za kamione na auto-putevima u Nemačkoj poskupljuje, nakon što je Bundestag usvojio predlog zakona ministarstva saobraćaja kojim se 1. decembra uvodi dodatna CO2 taksa na već postojeću putarinu, prenosi Biznis.rs.
Visina CO2 takse zavisi od težine vozila te klasifikacije emisije štetnih gasova. Postoji pet klasa, od kojih je prva najgora a peta najbolja i odnosi se na vozila na struju ili vodonik, koja su do kraja 2025. oslobođena ove takse.
Od 1. jula 2024. godine naplata putarine važiće i za manje transportere teže od 3,5 tone. Do sada se plaćanje te takse odnosilo na vozila od 7,5 tona pa naviše. Međutim, od tog pravila trebalo bi da budu izuzeta vozila zanatskih firmi, piše RTS.
Od novih taksi se od 2024. do 2027. očekuje dodatni prihod od 30,5 milijardi evra, prenosi Biznis.rs. Polovina prihoda od putarine trebalo bi i dalje da bude namenjena za poboljšanja infrastrukture saveznih auto-puteva, dok će ostatak uglavnom biti usmeren za železničku mrežu.
U Srbiji je, kako je Nova ekonomija pisala u martu ove godine, Vlada Srbije donela rešenje o povećanju putarina za 14 odsto onima koji naknadu za korišćenje autoputa ne plaćaju putem uređaja za elektronsku naplatu putarine ENP.
Vozači koji koriste taj uređaj imaju popust od šest odsto, pa za njih povećanje putarine iznosi osam odsto, saopšteno je iz Vlade Srbije.
Putevi Srbije oblače zaposlene na naplati putarine