Najnovije globalno istraživanju ukazuje da više od četvrtine oglašivača planira da smanji svoje budžete na X-u, zbog zabrinutosti oko (ne)moderiranja sadržaja, odnosno poverenja u informacije koje se na njoj dele.
Otkako je Ilon Mask preuzeo X (ranije poznat kao Twitter) za 44 milijarde dolara u oktobru 2022. godine, prihodi od oglašavanja su u konstantnom padu.
Maskovo kontroverzno ponašanje na platformi, gde on sam ima skoro 200 miliona pratilaca, izaziva nezadovoljstvo među oglašivačima, koje je eskaliralo u proteklim mesecima.
Prema podacima firme Kantar, koja je sprovela istraživanje, 26 odsto marketinških stručnjaka planira da smanji ulaganje u oglašavanje na X-u do 2025. godine, dok je 14 odsto već u potpunosti ukinulo budžete ove godine.
Finansijski pad platforme je takođe zabeležen u istraživanju eMarketer-a, koje pokazuje da su globalni prihodi X-a opali sa 4,46 milijardi dolara u 2021. godini na 1,9 milijardi do kraja ove godine.
Prihodi u Velikoj Britaniji, jednom od ključnih tržišta, pali su sa 366 miliona na 160 miliona dolara, piše The Guardian.
Uz smanjenje prihoda, X se suočava sa dodatnim problemima, uključujući zabranu u Brazilu, još jednom od najvećih tržišta kompanije, nakon što je odbio da ukloni naloge optužene za širenje dezinformacija.
Brazil ima preko 20 miliona korisnika, a vrhovni sud je potvrdio zabranu ove mreže zbog nepoštovanja sudskih naloga.
Kantarovo istraživanje pokazuje da poverenje marketinških stručnjaka u X opada, sa 22 odsto u 2022. godini na samo 12 odsto ove godine, dok samo četiri odsto njih smatra da platforma nudi bezbednost za brendove.
Maskov odgovor na ovaj pad uključivao je i pravne mere protiv globalne oglašivačke alijanse i kompanija poput Unilever-a i CVS Health-a, optužujući ih za namerno uskraćivanje prihoda.