Vesti iz sveta

23.12.2014. 20:35

NME

Autor: Nova Ekonomija

Više muzičara tuži YouTube i traži milijardu dolara

YouTube će se suočiti sa tužbom u iznosu od milijardu dolara od strane Farela Vilijamsa, grupe Eagles i drugih muzičara, koji zahtevaju uklanjanje oko 20.000 spotova sa ovog kanala.
Irving Azof, osnivač asocijacije Global Muisc Rights, koja zastupa preko 40 umetnika među kojima su Farel Vilijams, Kris Kornel, Smoki Robinson, Džon Lenon, Eagles, tvrdi da YouTube nema prava za hiljade pesama koje se nalaze na tom servisu. 
Iako je YouTube pregovarao i sklopio dogovore sa mnogim izdavačkim kućama, Azof kaže da to nisu uradili sa samim izvođačima. On je izjavio da muzičari koje zastupa žele da tuže baš YouTube, jer su za razliku od drugih striming sajtova, oni „najmanje kooperativni” . 
Ipak, Google, koji planira da lansira Music Key, muzički servis koji će sledeće godine biti konkurencija sličnim sajtovima Spotify i Pandora, tvrdi da na osnovu pređašnjih dogovora YouTube poseduje prava za većinu pesama,. 
Međutim, advokat asocijacije Global Music Right Hauard King, rekao je da YouTube nije dostavio na uvid te ranije dogovore. 
Magazin NME je pokušao da kontaktira YouTube povodom ovog pitanja, ali nisu dobili nikakav odgovor. 
U međuvremenu, pitanje prava muzičara kada je reč o striming servisima bilo je predmet mnogih diskusija. Tako je početkom meseca objavljen podatak da je singl „Happy” Farela Vilijamsa na servisu Pandora tokom 2014. godine bio preslušvan 43 miliona puta, od čega je muzičar zaradio samo 2.700 dolara. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.