Vivendi planira da proda Universal Music Group (UMG), svoje najveće preduzeće i najveću muzičku kompaniju na svetu. Francuski konglomerat planira da 60 odsto dobit od prodaje distribuira svojim investitorima do kraja godine, piše Fajnenšal tajms.
Nakon najave tog poteza, akcije Vivendija porasle su za preko 20 odsto, dostigavši najviši nivo od 2007. godine.
Ako akcionari odobre ovaj potez na glasanju krajem marta, prodaja će dovesti do toga da kompanija koja zastupa pop zvezde poput Lejdi Gage ili Kanje Vesta postane nezavisna, s obzirom da bi Vivendi posedovao samo 20 procenata ukupnog poslovanja.
Takođe bi francuskoj medijskoj grupi pod kontrolom milijardera Vinsenta Bolorea pružilo više moći za kupovinu u drugim oblastima kao što su izdavaštvo, televizija i komunikacije.
Kada Vivendi proda UMG, preostala preduzeća će biti mnogo manja i uglavnom će se fokusirati na Francusku, uz TV operatora Canal Plus, komunikacionu agenciju Havas, izdavača mobilnih igara Gameloft i izdavača knjiga Editis.
Upravni odbor Vivendija postavio je „minimalni cilj od 30 milijardi evra“ procene za prihode od prodaje UMG-a.
Konzorcijum predvođen kineskom grupom Tencent iskoristio je krajem januara opciju da kupi dodatnih 10 procenata UMG-a po toj ceni, čime je njihov ukupan udeo u kompaniji sada 20 odsto.
Akcionari Vivendija dobili bi „izuzetnu distribuciju“ u obliku novih akcija UMG-a, koje bi potom bile uvrštene na berzi u Amsterdamu, gde će kompanija biti registrovana.
Kada je manji rival, komanija Warner Music prošlog juna izašao na tržište po ceni od gotovo 16 milijardi dolara, bilo je jasno da su investitori pokazali interesovanje za globalne muzičke kućama.
Od tada je tržišna kapitalizacija Warner-a porasla na 19,2 milijarde dolara.
Vrednost muzičkih kompanija porasla je poslednjih godina kada su streaming usluge poput Spotifaja oživele industriju, plaćajući milijarde za autorska prava velikim muzičkim izdavačima.