Srbija

17.07.2013. 10:05

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Administracija u trgovini odnese 108 miliona evra godišnje

Srbija

17.07.2013. 10:05

Razni propisi i administrativne procedure samo u trgovinskom sektoru koštaju firme skoro 108 miliona evra godišnje.
To „pojede“ minimalno 19.000 potencijalnih radnih mesta u grani trgovine.
Istraživanje, koje su sproveli Unija poslodavaca Srbije i CEFE Srbija pokazalo je da sve to na kraju plate građani i privreda, odnosno potrošači, što je doprinelo i značajnom padu kupovne moći od 2008. godine do danas i osetno povećalo maloprodajne i veleprodajne cene u trgovini.
Unija je zato preporučila osnivanje radne grupe za promenu propisa u trgovini i reformu inspekcijskih organa najkasnije do kraja avgusta koja bi obavila prikupljanje i analizu svih problematičnih propisa. 
Zaposleni kod trgovaca na mesečnom nivou potroše na suvišne administrativne procedure i neažurnost administracije prosečno 17 radnih sati, što znači više od tri miliona radnih sati mesečno kada se uzme u obzir da je u trgovini zaposleno 183.973 lica. 
Pomnoženo sa 208,21 dinara (što je cena prosečnog bruto radnog sata u trgovini prošle godine) obavljanje brojnih administrativnih procedura u trgovini mesečno košta poslodavce 651 milion dinara, odnosno 5,81 milion evra. 
Na godišnjem nivou ta cifra iznosi čak 69,8 miliona evra. 
Kada se ti troškovi saberu dolazi se do cifre od 107,8 miliona evra na godišnjem nivou koji pojedu minimalno 19.113 potencijalnih radnih mesta u grani trgovine, pokazalo je istraživanje, koje je predstavljeno tokom vikenda u Jakovu. 
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, promet u trgovini prošle godine bio je za 30,4 odsto manji u odnosu na 2008. godinu. To je naviše u odnosu na druge zemlje u okruženju kod kojih je ovaj pad iak bio manji, piše u istraživanju. 
Za skoro četiri godine u Srbiji se zatvorilo 27 odsto trgovinskih radnji. 
Primera radi, 2008. godine, u Srbiji su postojale 100.233 trgovinske prodavnice, a na kraju 2011. godine bilo ih je 90.305, što je realan pad od 9,9 odsto.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Ko je ovde lud. Svaki bankar u svakom trenutku moze da udje u kreditni biro i utvrdi zaduzenja,kasnjenja… sve o svakom. Kako onda uvi u javnom sektoru neznaju koliko imaju zaposlenih . Nek se vec jednom prebroje.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.