Vesti iz zemlje

26.10.2020. 16:16

New York Times

Autor: Nova Ekonomija

Ant Group izlazi na berzu, najavljuje najveći IPO ikada

Platforma za finansijske usluge Ant Group, koja građanima Kine nudi jedinstveno mesto za zajmove, investicije i onlajn plaćanja, objaviće inicijalnu javnu ponudu (IPO) svojih akcijna na berzama u Hongkongu i Šangaju, prenosi Njujork ta...

Foto: Pixabay

Platforma za finansijske usluge Ant Group, koja građanima Kine nudi jedinstveno mesto za zajmove, investicije i onlajn plaćanja, objaviće inicijalnu javnu ponudu (IPO) svojih akcijna na berzama u Hongkongu i Šangaju, prenosi Njujork tajms.

Sestrinska firma digitalnog giganta Alibaba trebala bi da prikupi oko 34 milijarde dolara, što bi značilo da je to najveći IPO u istoriji.

Kompanija putem svog mobilnog servisa Alipay, trenutno ceni svoje akcije oko 10,30 dolara po deonici, prema dokumentaciji koje su berze u dva grada objavile u ponedeljak.

Po toj ceni, kompanija bi vredela oko 310 milijardi dolara, što je tržišna vrednost uporediva sa JPMorgan Chase-om i većom od vrednosti mnogih drugih globalnih banaka.

Novac koje bi Ant Group prikupio nadmašio bi rekord od 29,4 milijarde dolara, koji je postavila državna naftna kompanija Saudijske Arabije, Saudi Aramco, kada je prošle godine izašla na berzu.

Zašto evropske visokotehnološke kompanije retko izlaze na berzu?

Listing finansijske kompanije takođe bi bila veća od one koju je sestrinska kompanija, kineski gigant za e-trgovinu Alibaba, prikupio tokom svog izlaska na berzu, odnosno 25 milijardi dolara.

Za stotine miliona ljudi u Kini, Alipay je pravi surogat za banku, koji im izdaje kreditne i debitne kartice, omogućava investiranje u fondove, a služi i kao posrednik u osiguranju, sve na jednoj mobilnoj platformi.

Takođe nudi zajmove malim preduzećima, kako putem Interneta, tako i van njega, koje bi kineske velike državne banke inače ignorisale.

Alipay ima više od 730 miliona korisnika mesečno. Poređenja radi, PayPal ima 346 miliona aktivnih računa.

Kao i druge internet kompanije, Ant kaže da je njegova snaga u obavljanju velikog broja različitih zadataka odjednom. Na primer, što više ljudi koristi Alipay, to se više podataka prikuplja o njihovoj potrošačkoj moći.

Kineska kompaniaj kaže da ove informacije pomažu u ponudi zajmova, investicija i polisa osiguranja koje odgovaraju potrebama korisnika. Podaci takođe pomažu i partnerskim bankama da utvrde ko će im zajmove verovatno vratiti.

Prošle godine, Ant Group je zaradio 2,7 milijardi dolara profita na 18 milijardi dolara prihoda, a u kompaniji navode da su za 12 meseci koji su se navršili u junu samo u kontinentalnoj Kini obradili 17 biliona dolara.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.