Avio-prevoznici iz bivše Jugoslavije izmeniće planove razvoja svojih flota usled pandemije koronavirusa koja traje, pretežno otkazujući nabavku novih letilica, prenosi portal EX-YU Aviation.
Er Srbija je tako vratila Airbus A320 i jedan ATR72 vlasnicima, nakon što je istekao ugovor o zakupu sa tom kompanijom.
Dva vazduhoplova nedavno ugašenog Adria ervejza A319, za koja se prvobitno očekivalo da se pridruže floti srpskog avio-prevoznika na početku letnje sezone 2020. godine, su i dalje u Tuluzu i čekaju isporuku.
Jedan od preostala tri aviona Boeing 737-300 u floti Er Srbije, koji su zapravo najstariji mlazni avioni tog tipa u Evropi, nisu u funkciji od početka pandemije i verovatno se neće ni vratiti u službu.
Vlada Srbije ranije je u međuvremenu više puta signalizirala da je „pravo vreme za nabavku aviona za (Er Srbiju)“.
Kroješa erlajns (Croatia Airlines) će uskoro započeti pregovore o otkazivanju nabavke četiri Airbusa A320neos, koji su trebali da budu isporučeni 2022. i 2023. godine.
Na osnovu petogodišnjeg plana razvoja kompanije, prevoznik sada planira popunu svoje flote sredinom godine, tarijim modelima aviona A319 i A320, kao i izmenu kratkoročnih i dugoročnim zakupima aviona.
Ove godine Croatia Airlines otkazala je planirani sezonski letnji zakup jednog aviona CRJ1000 od kompanije Air Nostrum, kao i planirani dugoročni zakup turbopropelerca Dash 8 K400, kojim je prethodno upravljala Austrian Airlines.
U maju je Croatia Airlines-u isporučen novi avion Airbus A319, jer je ugovor za mlazni avion već bio potpisan i bilo ga je nemoguće raskinuti.
Tokom vikenda, FlyBosnia je povukla iz upotrebe svoj jedini avion, Airbus A319.
Avion je prebačen iz Sarajeva do aerodroma Marana preko Reikjavika i Bangora, a dijelom je izdvojen.
FlyBosnia će se sada isključivo oslanjati na opremu i posadu pod takozvanim „mokrim lizingom“, odnosno kratkoročno iznajmljenim letelicama.
Hrvatski prevoznik Trade Air kupuje svoj četvrti avion, Airbus A320.
TIm mlaznjakom, starim šesnaest godina, formalno je upravljala kompanija Air Malta, a pridružiće se dva druga A320 i jedan Fokker 100 u toku naredne nedelje.
Hrvatski prevoznik Trade Air, koji obavlja letove javnih usluga i ACMI-je, kao i čarter letove iz Ljubljane, kupuje svoj četvrti avion, Airbus A320. Mlaznikom, starim šesnaest godina, formalno je upravljala kompanija Air Malta. Pridružiće se dva druga aviona A320 i jedan Fokker 100 mlaz u toku naredne nedelje.