
N1: Miloradu Grčiću ukinut pritvor
Bivšem predsedniku opštine Obrenovac i v.d. direktoru EPS-a Miloradu Grčiću ukinut je pritvor u kom se nalazio od 14. februara 2025. godine zbog sumnje da je učestvovao u malverzacijama u JP "Elektroprivreda...
Prilikom odabira turističkog aranžmana trebalo bi proveriti u kojoj banci turistička agencija ima račun, jer od toga na kraju zavisi i koliko će vas letovanje, zimovanje ili neki drugi aranžman koštati, savetuje portal Kamatica.
Koliko god da presudnu ulogu u odabiru turističke agencije igra cena aranžmana, piše portal, toliko je i važno obratiti pažnju koliko će on da košta prilikom agencijskog plaćanja.
Većina građana ne obraća pažnju na ugovor i jednu bitnu stavku u istom – koja banka stoji iza turističke agencije i koji kurs ćemo plaćati prilikom rezervacije puta.
Turistička agencija nije finansijska ustanova, tako da sama ne može da određuje kurs, već koristi kurs banke u kojoj ima otvoren račun, piše portal.
Agencija plaća po prodajnom kursu na dan uplate koji je uvek veći od srednjeg ili kupovnog kursa, a i ne obračunava se prodajni kurs, već efektivni prodajni kurs.
Efektivni prodajni kurs je onaj koji se obračunava prilikom plaćanja ka inostranstvu. Na primer, građani agenciji plaćaju aranžman u dinarima, a pošto se plaćanje obavlja u inostranoj valuti, agencija mora te dinare da pretvori u evre, a tu kupovinu obavlja po efektivnom kursu matične banke.
„Razlika između ta dva kursa je u tome što je prodajni efektivni kurs uvek veći od prodajnog, a može biti veći i do 10 odsto“, piše ovaj portal.
U ovom slučaju banke zarađuju na menjačkim poslovima, a agencije se samo štite od gubitaka tako što razliku u kursu prilikom plaćanja aranžmana prebacuju na klijente.
Prilikom odlaska u agenciju i plaćanja aranžmana raspitajte se koji je kurs i kod koje banke agencija ima otvoren račun, savetuje portal, kako ne biste plaćali letovanje skuplje samo zato što je agencija vezana za banku koja ima mnogo viši kurs u odnosu na ostale.
Na pitanje zašto turističke agencije ne iskazuju cene aranžmana u dinarima, direktor Kamatice Dušan Uzelac ukazuje da nedostatak regulative omogućava ovakav haos na tržištu pa su turističke agencije ljute na banku, putnici na agencije, i svako na svakoga.
Uzelac smatra da bi nadležni trebalo da zabrane da se cena iskazuje u drugim valutama pa bi, u slučaju turističkih agencija, to pojednostavilo njihove odnose sa klijentima.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Bivšem predsedniku opštine Obrenovac i v.d. direktoru EPS-a Miloradu Grčiću ukinut je pritvor u kom se nalazio od 14. februara 2025. godine zbog sumnje da je učestvovao u malverzacijama u JP "Elektroprivreda...
Autosaobraćajno preduzeće Strela iz Obrenovca objavilo je na Beogradskoj berzi ponudu za preuzimanje preostalih akcija Saobraćajnog preduzeća Lasta. Ponuda, po ceni od 665 dinara po akciji, otvorena je od da...
Osnivač i vlasnik "Mikroelektronike" Nebojša Matić izjavio je da je na sastanku privrednika sa sinom američkog predsednika, Donaldom Trampom Juniorom, rečeno da se radi na postizanju sporazuma o bescarinskoj...
Srbija železnička stanica novi sad
Menadžerka za razvoj investicija AD „Infrastruktura Železnica Srbije“ Slobodanka Katanić, predsednik Komisije za tehnički pregled Milutin Savović i članica te Komisije Biljana Krstić, protiv kojih je Više ja...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE