Srbija

12.07.2016. 11:05

Kamatica

Autor: Nova Ekonomija

Bankama se plaćaju i kursne razlike pri uplati letovanja

Srbija

12.07.2016. 11:05

Prilikom odabira turističkog aranžmana trebalo bi proveriti u kojoj banci turistička agencija ima račun, jer od toga na kraju zavisi i koliko će vas letovanje, zimovanje ili neki drugi aranžman koštati, savetuje portal Kamatica.

Koliko god da presudnu ulogu u odabiru turističke agencije igra cena aranžmana, piše portal, toliko je i važno obratiti pažnju koliko će on da košta prilikom agencijskog plaćanja.

Većina građana ne obraća pažnju na ugovor i jednu bitnu stavku u istom – koja banka stoji iza turističke agencije i koji kurs ćemo plaćati prilikom rezervacije puta.

Turistička agencija nije finansijska ustanova, tako da sama ne može da određuje kurs, već koristi kurs banke u kojoj ima otvoren račun, piše portal.

Agencija plaća po prodajnom kursu na dan uplate koji je uvek veći od srednjeg ili kupovnog kursa, a i ne obračunava se prodajni kurs, već efektivni prodajni kurs.

Efektivni prodajni kurs je onaj koji se obračunava prilikom plaćanja ka inostranstvu. Na primer, građani agenciji plaćaju aranžman u dinarima, a pošto se plaćanje obavlja u inostranoj valuti, agencija mora te dinare da pretvori u evre, a tu kupovinu obavlja po efektivnom kursu matične banke.

„Razlika između ta dva kursa je u tome što je prodajni efektivni kurs uvek veći od prodajnog, a može biti veći i do 10 odsto“, piše ovaj portal.

U ovom slučaju banke zarađuju na menjačkim poslovima, a agencije se samo štite od gubitaka tako što razliku u kursu prilikom plaćanja aranžmana prebacuju na klijente.

Prilikom odlaska u agenciju i plaćanja aranžmana raspitajte se koji je kurs i kod koje banke agencija ima otvoren račun, savetuje portal, kako ne biste plaćali letovanje skuplje samo zato što je agencija vezana za banku koja ima mnogo viši kurs u odnosu na ostale.

Na pitanje zašto turističke agencije ne iskazuju cene aranžmana u dinarima, direktor Kamatice Dušan Uzelac ukazuje da nedostatak regulative omogućava ovakav haos na tržištu pa su turističke agencije ljute na banku, putnici na agencije, i svako na svakoga.

Uzelac smatra da bi nadležni trebalo da zabrane da se cena iskazuje u drugim valutama pa bi, u slučaju turističkih agencija, to pojednostavilo njihove odnose sa klijentima.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.