Vesti iz zemlje

04.02.2021. 10:11

Biznis i finansije

Autor: Nova Ekonomija

Bankarske usluge poskupele od 15 do 60 odsto

Dok država najavljuje pomoć građanima od 30 evra tokom dva meseca sredinom godine, bankarske usluge poput održavanja računa, isplata gotovine, SMS obaveštenja, korišćenja bankomata već su početkom 2021. godine poskupele od 15 do...

Foto: Nova ekonomija

Dok država najavljuje pomoć građanima od 30 evra tokom dva meseca sredinom godine, bankarske usluge poput održavanja računa, isplata gotovine, SMS obaveštenja, korišćenja bankomata već su početkom 2021. godine poskupele od 15 do 60 odsto, pišu Biznis i finansije.

Na poskupljenja svojih usluga banke su se spremale još tokom decembra, i obavestile su  klijente preko interneta i mejlom o novim cenama.

U pojedinim bankama, vođenje platnog i ostalih dinarskih računa sada košta 190 dinara. 

Za SMS obaveštenja tokom meseca će umesto 70 biti potrebno 100 dinara, a minimalna naknada za isplatu keša korišćenjem platne kartice na bankomatu ili šalteru druge banke, umesto 150 koštaće 200 dinara.

Za 200 dinara, ili gotovo 70 odsto poskupeće usluga za zamenu kartice ako je ukradena ili izgubljena i umesto dosadašnjih 300 biće 500 dinara. 

Uvedena je i naknada za upit stanja na bankomatu uz pomoć kreditne kartice od 40 dinara.

Provizija za podizanje gotovine na bankomatu banke kod koje građani nemaju račun prema novom tarifniku iznosi od 20 do 240 dinara za najniže iznose.

NBS: UBUDUĆE BANKE NEĆE MOĆI DA KAŽU „MI SMO NAJBOLJI“

Iz Udruženja banaka kažu da je prema Zakonu o bankama, svaka od njih u obavezi da donese i objavi Opšte uslove o poslovanju.

Objašnjavaju i da im banke ne dostavljaju izmene cenovnika i da je to poslovna politika svake od njih. 

Tvrde da nema ustaljenih pravila i da svaka banka donosi svoju tarifnu politiku, ali da korekcija cena ne ide uvek u pravcu povećanja i da se često dešava da se cene naknada za pojedine usluge snižavaju, kao i da su mnoge besplatne.

Iz Narodne banke Srbije (NBS) kažu da banke u skladu sa Zakonom o platnim uslugama, imaju obavezu da informišu svoje korisnike pismenim putem najmanje dva meseca ranije, 15 dana pre početka primene.

Kako u NBS objašnjavaju, svaka banka je samostalna u odluci o ceni svojih usluga, ali svakoj je u interesu da ima konkurentnu ponudu. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.