Sekretarijat za javni prevoz planira da u električne autobuse uvede sistem koji vozačima treba da pomogne da voze tako da postignu veću energetsku efikasnost.
Grad je raspisao javnu nabavku izrada projekta „Implementacija sistema za pomoć vozaču u postizanju veće energetske efikasnosti električnih autobusa“, čija je procenjena vrednost 5,8 miliona dinara.
„Predmetni sistem bi omogućio određivanje potrebnog intenziteta ubrzanja i usporenja koji bi odgovarao teorijskom (preporučenom) stilu vožnje, u cilju postizanja maksimalne energetske efikasnosti za trenutne uslove saobraćaja. Putem vizuelnog prikaza i/ili zvučnog signala sistem bi o tome obaveštavao vozača“, piše u specifikaciji.
Beograd izdvaja još 87 miliona za reklamiranje prevozaKako se objašnjava, u pitanju je sistem koji u realnom vremenu pomaže vozaču u realizaciji „preporučenog stila vožnje“ (definisanog projektom „Istraživanje uticaja stila vožnje na energetsku efikasnost kod autobusa na električni pogon“), a u cilju veće energetske efikasnosti električnih autobusa sa superkondenzatorima koji se koriste u gradskom prevozu.
Usluga koja je predmet nabavke podrazumeva razvijanje „odgovarajućeg algoritma“ i „savremenog proaktivnog sistema“ koji će funkcionisati na osnovu njega, a uzimajući u obzir trenutni položaj autobusa, naredne stanice i izmereno rastojanje u realnom vremenu do prepreke, odnosno drugog vozila koje se nalazi ispred autobusa.
Vozač bi uvođenjem ovog sistema bio rasterećen razmišljanja/odlučivanja u vezi ekonomičnijeg stila vožnje i dobijao bi precizna uputstva postižući pri tome maksimalnu (projektovanu) energetsku efikasnost.
Implementacija navedenog sistema će se izvršiti na električnom autobusu Higer КLQ6125GEV3, dok će se ispitivanje sistema sprovesti na poligonu, a zatim u realnim uslovima rada na liniji EКO 1 (Vukov spomenik – Belvil)
Za promociju javnog prevoza Beograd planira da potroši 75 miliona dinaraOdabrana firma će ovu uslugu realizovati u dve faze. Između ostalog usluga obuhvata analizu već postojećih sistema pomoći vozaču sa sličnim zadatkom (ako postoje), razvoj sistema u softverskom paketu, odabir odgovarajućeg načina implementacije uz specifikaciju i pribavljanje opreme i uređaja neophodnih za realizaciju sistema, te implementaciju sistema.
Rok za završetak je nakasnije godinu dana od zaključenja ugovora.
Firma koja je zainteresovana za izradu sistema treba da ima najmanje tri diplomirana inženjera mašinstva (doktor nauka), najmanje pet diplomiranih/master inženjera mašinstva i najmanje jednog diplomiranog/master inženjer saobraćaja. Rok za dostavljanje ponuda je 6. jun.