Kompanija Beograd na vodi uspela je iz četvrtog pokušaja da dobije lokacijske uslove za gradnju na mestu Beogradske autobuske stanice (BAS), preneo je danas Forbs Srbija.
To je bio preduslov za podnošenje zahteva i pribavljanje građevinske dozvole kako bi mogli da izgrade stambeno – poslovni kompleks, ukupne bruto površine od gotovo 100.000 kvadratnih metara, od kojih će 69.500 biti iznad zemlje.
Nadležni, Gradski sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, odobrenje je izdao 5. jula, ali je ono postalo vidljivo javnosti u petak, 19. jula.
Lokacijski uslovi pokazuju da bi na tom prostoru trebalo da nikne pet objekata i dve garaže.
U ovim zgradama biće ukupno 629 stanova i 26 poslovno-komercijalnih lokala.
Kada je reč o garažama predviđene su dve sa 806 mesta, od čega 41 parking mesto za osobe sa posebnim potrebama.
Objekti će imati dva podzemna nivoa, prizemlje, osam spratova i još jedan nivo iznad.
Kompleks će biti izgrađen u sedam faza. U prvoj, radovi će se odnositi na izgradnju temelja za prve dve zgrade i prvu garažu koja će ih opsluživati.
Sledi izgradnja prve zgrade koja će imati 99 stanova i četiri lokala, kao i garaže sa 362 parking mesta.
U „fazi tri“ predviđena je izgradnja druge zgrade sa 148 stanova i sedam lokala, sa pripadajućim zelenim površinama.
Sledi faza u kojoj će biti postavljeni temelji za preostale tri zgrade i drugu garažu koju će koristiti stanari.
U poslednje tri faze biće završene preostale tri zgrade: prva sa 115 stanova, druga sa 138 stanova i poslednja sa 129.
Međutim, početne faze moraće da sačekaju izgradnju velikog kružnog toka koji je planiran kod sadašnjeg ulaza za autobuse u postojeću Beogradski autobusku stanicu.
Ti radovi će podrazumevati i promenu trase ulice Zemunski put, koja ide preko sadašnjeg tramvajskog mosta i uliva se u Karađorđevu ulicu.
Podrazumeva se i da je potrebno sačekati izmeštanje perona postojeće stanice u blok 42 na Novom Beogradu.
To je neophodno zbog druge zgrade u novom kompleksu, jer je njen položaj planiran na mestu gde sada prolazi deo ulice Zemunski put i tramvajske šine.
Ona bi zauzela i deo Karađorđeve ulice, pokazuje dokument.
Zgrade tri, četiri i pet su planirane na površini parkinga za autobuse iza stanice BAS, pa je i njega neophodno premestiti na Novi Beograd kako bi radovi mogli da počnu.