Vesti iz zemlje

11.07.2023. 15:21

Nova ekonomija

Autor: Nevena Petaković

Beograd traži privatnog partnera za lokalni i prigradski prevoz

Nova ekonomija

Grad Beograd traži privatnog partnera za prigradski i lokalni prevoz putnika na period od deset godina. Pored potencijalnog izbora novih partnera, novo je i da će se u narednom periodu prevoz na teritoriji Surčina organizovati kao prigradski prevoz.

Na Portalu javnih nabavki objavljen je javni poziv za poveravanje obavljanja komunalne delatnosti javnog prigradskog i lokalnog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda u postupku javno-privatnog partnerstva.

Procenjenja vrednost posla koji će grad poveriti privatnom partneru je 62,8 milijardi dinara, stoji u planu javnih nabavki Sekretarijata za javni prevoz.

Privatnоm partneru će se poveriti 293 autobuske linije.

Za potrebe prevoza putnika na ovim autobuskim linijama planirano je da privatni partner obezbedi 340 vozila (225 solo autobusa, 81 zglobnih autobusa i 34 minibusa), piše u tehničkoj specifikaciji.

Rok za podnošenje ponuda na tender je 29. avgust, a jedan od uslova koje ponuđač mora da ispuni da bi mu bio poveren taj posao je da je u poslednje tri poslednje godine „izvršio najmanje dva ugovora u oblasti pružanja usluga prigradskog prevoza putnika (prigradski i lokalni prevoz putnika) u gradovima sa populacijom od najmanje 100.000 stanovnika“.

Takođe, ponuđač treba da ima 680 radno angažovanih profesionalnih vozača D kategorije (autobus za prevoz putnika) i da raspolaže sa 340 autobusa registrovanih za sedenje i stajanje (225 solo autobusa, 81 zglobni autobus i 34 minibusa, sa prvom registracijom u 2015. godini, norme EURO 5 ili EURO 6).

Vozila sa normom „EURO 4“ i starija (EURO 3, 2 ili 1) neće biti prihvatljiva za Grad Beograd.

Potrbno je i da ponuđač raspolaže parking prostorom koji je asfaltiran (betoniran), kao i servisom za održavanje vozila koji ima tehničko-tehnološke kapacitete i mogućnosti za prijem i servis autobus i to na najmanje pet od sedam beogradskih gradskih opština (Barajevo, Mladenovac, Lazarevac, Sopot, Grocka, Obrenovac i Surčin) na kojima će se vršiti usluge.

Pred odbornicima Beograda se 20. juna našao predlog projekta javno-privatnog partnertstva za obavljanje komunalne delatnosti prigradskog i lokalnog prevoza putnika.

U obrazloženju projekta je pisalo da ugovor sa konzorcijumom koji čine sa SP Lasta, SP Lastra i ASP Strela isiče, koa i da je Sekretarijat za javni prevoz zadužen da preduzme sve radnje i aktivnosti u cilju poveravanja delatnosti javnog prigradskog i lokalnog prevoza.

Predlog projekta je, kako piše, razmotrila Komisija za javno-privatna partnerstva Vlade koja je dala mišljenje da se projekat može realizovati u formi javno-privatnog partnerstva.

Inače, prethodni ugovor o javno-privatnom partnerstvu za obavljanje komunalne delatnosti javnog prigradskog i lokalnog prevoza putnika dodeljen je krajem 2016. godine. Ugovor je zaključen između (tada) Direkcije za javni prevoz Beograda i grupe ponuđača SP Lasta, SP Lastra, ASP Strela – Ub i ASP Strela – Obrenovac.

Ugovor se, kako je pisalo, zaključuje na određeno vreme, na period od 1. januara 2017. godine, do utroška obezbeđenih sredstava u iznosu od 28,4 milijarde dinara, a najkasnije do 31. decembra 2026. godine.

Zbog raskida sa Kentkartom, Beograd menja ugovore sa privatnim prevoznicima

Prigradski i lokalni prevoz putnika na teritoriji Beograda na 90 prigradskih i 222 lokalnih linija trenutno obavlja SP Lasta a.d. Beograd, SP Lastra d.o.o. Lazarevac, ASP Strela Ub i ASP Strela Obrenovac, piše se na sajtu grada. 

Sa Beogradske autobuske stanice „BAS“ u Beogradu i terminusa Šumice i Banovo brdo realizuju se polasci na prigradskim linijama kojima se povezuje Beograd sa gradskim opštinama Mladenovac, Obrenovac, Barajevo, Sopot, Grocka i Lazarevac.

SP Lasta realizuje polaske i u lokalnom saobraćaju na području gradskih opština Mladenovac, Sopot, Obrenovac, Grocka i Barajevo. SP Lastra realizuje polaske i u lokalnom saobraćaju na području gradske opštine Lazarevac.

U tenderskoj dokumentaciji za novi ugovor se navodi da Grad planira da se u narednom periodu organizacija prevoza na gradskoj opštini Surčin vrši kao prigradski prevoz.

Razlog za tu novinu je, kako piše, konsolidacija i uređenje javnog linijskog prevoza, kako bi se povećala efikasnost i pouzdanost, a time i kvalitet obavljanja te komunalne usluge.

Trenutno u gradu Beogradu ne postoji javno preduzeće čiji prevozni kapaciteti mogu da zadovolje potrebe za prevozom putnika na teritoriji grada, piše u dokumentaciji.

„GSP Beograd je sve postojeće kapacitete usmerilo na obavljanje delatnosti gradskog prevoza, te ne raspolaže dodatnim kapacitetima u smislu potrebnog broja vozila kojima bi moglo da obavlja uslugu lokalnog i prigradskog prevoza“.

Predmet projekta javno-privatnog partnerstva i javnog ugovora koji će, po sprovedenom postupku javne nabavke, javni partner zaključiti sa privatnim partnerima je „obavljanje komunalne delatnosti lokalnog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda i to na području mreže linija koje su definisane kao lokalne i prigradske linije u okviru Integrisanog tarifnog sistema“.

Projekti javno-privatnog partnerstva podrazumevaju finansiranje projekta od strane privatnih partnera, gde se budžet lokalne samouprave kreditno ne zadužuje, već lokalna samouprava preuzima obavezu da omogući i poveri privatnom partneru nesmetano obavljanje komunalne delatnosti, dok bi se za obavljanje predmetne delatnosti privatnom partneru isplaćivala naknada na mesečnom novou.

Naplata gradskog prevoza SMS-om: Nisu svima podeljene iste karte

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.