Bosch, vodeći globalni dobavljač tehnologije i usluga, završio je 2023. fiskalnu godinu u Srbiji ukupnom neto prodajom od 443 miliona evra, uključujući prodaju nekonsolidovanih kompanija i interne isporuke povezanim kompanijama, što u poređenju sa prethodnom godinom predstavlja povećanje od 23 odsto. Prodaja trećim licima porasla je za 7 odsto i iznosila je 85,6 miliona evra u 2023.
Značajan rast Bosch grupe u Srbiji ogleda se i u povećanju broja zaposlenih, koji je na dan 31. decembra 2023. godine iznosio više od 4.100 ljudi – povećanje od oko 21 odsto. U 2023. godini kompanija je nastavila sa razvojem sve tri oblasti u kojima Bosch posluje u Srbiji – proizvodnje, prodaje i pružanja usluga. „Bosch je, prema poslednjim dostupnim podacima, bio na drugom mestu u Srbiji po najvećem ukupnom prihodu u automobilskoj industriji. Ispunili smo planove i očekivanja i na dobrom smo putu – u 2024. godini očekujemo stabilan razvoj poslovanja s obzirom na izazovno ekonomsko okruženje“, rekla je Jovanka Jovanović, generalni direktor i predstavnik Bosch Grupe u Srbiji.
Ukupna neto prodaja u Srbiji, uključujući interne isporuke povezanim kompanijama, porasla je za 23 odsto i iznosi 443 miliona evra;
Obeležena decenija postojanja fabrike u Pećincima
Fabrika u Pećincima proizvodi i razvija nekoliko proizvoda koji su esencijalni delovi svakog automobila – od sistema brisača, metlica i motora brisača, pa sve do najnovije proizvodne linije na kojoj nastaju podizači stakala. Zahvaljujući proizvodnom pogonu Bosch je godinama među 10 najvećih izvoznika u Srbiji, a 2023. godine je zauzeo 7. mesto na ovoj listi. Tokom prethodne godine kompanija je obeležila 10 godina od otvaranja fabrike u Srbiji, koja predstavlja najveći Bosch pogon za proizvodnju sistema brisača u Evropi i koja trenutno raspolaže sa skoro 100.000 kvadrata proizvodnog i magacinskog prostora.
Razvoj Bosch IT sektora obeležilo formiranje Inženjerskog centra u Beogradu
Zajedno sa proizvodnjom, kompanija već godinama razvija svoj IT sektor. U 2023. godini beogradska lokacija postala je jedna od četiri evropske i devet svetskih ključnih IT lokacija Bosch Digital divizije. Pored toga, važan događaj bilo je i formiranje Inženjerskog centra. U pitanju je deo globalne mreže Bosch inženjerskih centara, u kojem IT inženjeri u Srbiji trenutno rade na različitim inovativnim projektima fokusiranim na razvoj softverskih rešenja za mobilnost. Akcenat je na razvoju softverskih rešenja u domenu povezanih tehnologija koje se koriste u automobilskoj industriji, npr. u softverski definisanim vozilima, navigaciji, autonomnoj vožnji, infotejment sistemima za vozače itd.
U 2023. godini Bosch se našao na 7. mestu najvećih izvoznika u Srbiji
Prodajni asortiman Bosch proizvoda beleži stabilan rast
Kada je u pitanju sektor prodaje, Bosch se u Srbiji, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji bavi distribucijom rezervnih delova za automobilsku industriju, sigurnosnih sistema, kao i robe široke potrošnje poput električnih ručnih alata, kućnih aparata i opreme za grejanje i hlađenje. Asortiman ovih proizvoda prisutan je i na velikim lokalnim i regionalnim infrastrukturnim projektima za izgradnju puteva i železnica, u fabrikama, poslovnim i hotelskim kompleksima i tržnim centrima. U prethodnoj godini zabeležen je i rast portfolija i dostupnost novih proizvoda na tržištima za koje je lokalna kompanija odgovorna.
Društveno odgovorno poslovanje: realizovano više od 30 inicijativa i projekata
Kroz više od 30 društveno odgovornih inicijativa i projekata, Bosch u Srbiji je i u prethodnoj godini podržao značajan broj institucija i organizacija koje su fokusirane na oblasti obrazovanja, zdravstva, bezbednosti u saobraćaju i zaštite životne sredine. Među najznačajnijim aktivnostima iz 2023. godine ističe se nacionalno partnerstvo sa Grupom za obrazovanje, koja je posvećena unapređivanju obrazovanja srednjoškolaca širom Srbije kroz multidisciplinarne inovativne prostore, „mejkers labove”.
Bosch je kao partner i donator opremio 15 srednjih škola svojim električnim ručnim alatima, za koje je potreba došla od samih učenika i profesora. Takođe, zaposleni kompanije aktivno su učestvovali u velikom broju humanitarnih akcija, događaja i donacija, kao i ekoloških akcija, a posebna podrška je pružana organizacijama koje se bave decom i mladima, odraslima iz ugroženih kategorija, kao i životinjama.
Broj zaposlenih je porastao za 21 odsto na više od 4.100 zaposlenih
Bosch Grupa: izgledi za 2024. i strateški kurs
Bosch Grupa je povećala prodaju i zaradu u 2023. i uspešno sprovodi svoju strategiju rasta uprkos teškom okruženju. Stefan Hartung, predsednik upravnog odbora Robert Bosch GmbH, rekao je: „U poslovnoj 2023. godini ostvarili smo svoje finansijske ciljeve i ojačali našu tržišnu poziciju u brojnim poslovnim oblastima, od poluprovodnika do integrisanih sistema zgrada. Kompanija je povećala prodaju za 3,8 odsto u odnosu na prethodnu godinu na 91,6 milijardi evra uprkos nepovoljnim ekonomskim i tržišnim uslovima.
Sa 5,3 procenta, EBIT marža iz poslovanja bila je za 1 procenat viša nego prethodne godine, odnosno veća od očekivane, ali i dalje niža od ciljane marže od najmanje 7 procenata, koja je potrebna na duži rok, što Bosch želi da postigne do 2026. U prvom kvartalu 2024. prodaja je pala za više od 0,8 procenata na godišnjem nivou; nakon prilagođavanja efektima deviznog kursa, ovo iznosi povećanje od 2,7 procenata. Međutim, kompanija očekuje da će biti teško povećati EBIT maržu iz poslovanja u odnosu na prethodnu godinu.
Pored prigušenog tržišnog okruženja i očekivanog daljeg povećanja početnih investicija u oblastima od strateškog značaja, restrukturiranje i poboljšanja procesa će takođe imati negativan uticaj u početku, a njihov pozitivan efekat dolazi tek nakon određenog vremena. Čak i ako ekonomsko i društveno okruženje i dalje bude zahtevno, Bosch ima za cilj da se rangira među tri najbolja dobavljača na svojim ključnim tržištima i svim regionima sveta. „Podstičemo inovacije, partnerstva i akvizicije kako bismo osigurali da rastemo dok se naše industrije transformišu – uprkos ekonomskim preprekama“, rekao je Hartung.
Bosch je postao nacionalni partner Grupe za obrazovanje
U svom osnovnom sektoru poslovanja, mobilnosti, Bosch sistematski donosi strateške odluke za budući rast. Samo ove godine pokreće oko 30 projekata proizvodnje električnih vozila. U oblasti rasta vodonika, Bosch je ponovo potvrdio svoja poslovna očekivanja: do 2030. prodaja sa vodoničnom tehnologijom mogla bi da dostigne 5 milijardi evra. Bosch takođe sistematski koristi mogućnosti rasta u oblasti tehnologije grejanja. Iako je tržište toplotnih pumpi stagniralo širom Evrope 2023. godine, Bosch je uspeo da poveća svoje poslovanje za skoro 50 procenata. U godinama koje su pred nama, Bosch će nastaviti da raste znatno brže od tržišta u ovom segmentu.
Međutim, moglo bi doći do blagog poboljšanja na tržištu robe široke potrošnje nakon dve godine ograničene kupovine od strane potrošača. Bosch očekuje stabilizaciju poslovanja, čemu bi trebalo da doprinesu inovacije, kao i širenje međunarodnog prisustva. Sve u svemu, klimatske akcije i dalje igraju centralnu ulogu za Bosch. Po Hartungovom mišljenju, one nude velike mogućnosti za rast, čak i ako se tržišta kao što je elektromobilnost ne razvijaju tako brzo kao što se očekivalo.
Bez obzira na to, Bosch nastavlja sa velikim početnim ulaganjima u tehnologije za budućnost bez ugljenika, kako bi pomogao u oblikovanju ove transformacije sa vrha. „Postoji pritisak da se smanje subvencije za CO2 efikasne tehnologije. Ali klimatske akcije zahtevaju održive investicije – od vlada, kompanija i svakog od nas“, rekao je Hartung.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Predsednik Aleksandar Vučić najavio je da će SAD uvesti sankcije NIS-u zbog ruskog vlasništva, ali ga je samo deset dana kasnije demantovao ambasador Sjedinjenih država u Srbiji Kristofer Hil. On je istakao ...
Zahtevati i uticati na gradske čelnike i javna preduzeća da od novca poreskih obveznika poprave ono što su pre skoro godinu dana raskopali, previše je za vlast u Beogradu, a naročito sada kada je pao sneg. P...
Društvo arhitekata Beograda (DAB) raspisalo je anketni konkurs za programsko-prostorni koncept za urbanu i pejzažnu revitalizaciju područja između ulica Blagoja Parovića, Kneza Višeslava, Miloja Zakića i Vla...
Honda i Nissan, pregovaraju o spajanju do 2026. godine, objavile su kompanije u ponedeljak, prenosi Rojters. Ovo predstavlja istorijski zaokret japanske automobilske industrije koji naglašava pretnju koju sa...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok