Vesti iz zemlje

14.03.2024. 10:47

Autor: Aleksandra Nenadovic

Broj onlajn kupovina veći za trećinu, vrednost transakcija skoro milijardu evra

Foto: Pixabay

Građani Srbije sve više kupuju putem interneta, naročito od domaćih onlajn prodavaca. Kvartalni trend rasta je potvrđen i na međugodišnjem nivou, pa je u celoj 2023. godini zabeleženo ukupno 59,2 miliona plaćanja, što je za 37 odsto više nego za celu 2022. godinu, saopštila je Narodna banka Srbije.

Broj obavljenih kupovina u dinarima je prošle godine skočio za 33 odsto međugodišnje.

Slično tome, broj transakcija u američkim dolarima na internetu poraska je za 49,3 odsto (sa 4,8 miliona na oko 7,2 miliona), dok je njihova vrednost veća za 26,1 odsto (174,7 miliona dolara naspram 138,6 miliona dolara).

“Navedeni podaci se ne odnose na robu plaćenu pouzećem, s obzirom na to da Narodna banka Srbije ne raspolaže pomenutim podacima, već isključivo podacima kada kupac plati robu ili uslugu preko internet stranice trgovca,” saopštila je NBS.

Vrednost izvršenih dinarskih kupovina povećana za 40,6 odsto i na godišnjem nivou iznosi 114,4 milijarde dinara (oko 974 miliona evra).

Broj izvršenih kupovina je 40,6 miliona, od čega je na internet stranicama domaćih trgovaca izvršeno preko 37,8 miliona kupovina, čija vrednost dostiže 109,2 milijarde dinara.

Kada je reč o plaćanjima na stranim internet stranicama, zabeležen je rast broja transakcija u evrima od 52,6 odsto (10,5 miliona naspram 6,9 miliona plaćanja) u odnosu na 2022. godinu, dok je njihova vrednost veća za 41,7 odsto (sada je ona 523,2 miliona evra), podaci su NBS.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.