Srbija

19.04.2024. 16:32

Autor: Katarina Pantelić

Broj zaposlenih u gejming industriji povećan za skoro 100 odsto, razlog dolazak Rusa i Ukrajinaca

Foto: Pixabay

Srbija

19.04.2024. 16:32

Broj zaposlenih u gejming industriji u Srbiji u 2023. godini povećao se za 98 odsto u odnosu na 2022. godinu, a razlog za to je veliki broj profesionalaca iz ove oblasti koji se doselio u zemlju iz Ukrajine, Rusije i Belorusije. 

Samo u toku ove godine u obalsti gejminga u Srbiji biće zaposleno skoro 500 radnika, napomenula je izvršna menadžerka Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) Kristina Janković Obućina prilikom predstavljanja godišnjeg izveštaja o gejming industriji Srbije.

U Srbiji trenutno postoji oko 150 kompanija i studija koji se bave gejmingom, dok 4.300 profesionalaca radi u ovom sektoru.

Od tog broja trećinu čine žene, ali one vode polovinu timova.

Samo tri odsto kompanija, timova i studija u Srbiji ima više od 100 članova, odnosno radnika, devet odsto njih od 50 do 100 članova, dok šest odsto ima od 21 do 50 članova.

Najviše je (31 odsto) onih timova koji imaju od šest do 10 članova, za njima slede oni koji imaju do pet članova (29 odsto), dok je 22 odsto timova koji imaju od 11 do 20 članova.

Podaci SGA pokazuju da je srpska industirija prihodovala više od 175 miliona evra prošle godine od gejming sektora, što je 17 odsto rasta u odnosu na 2022. godinu.

Najveće tržište od kojeg je prihodovala Srbija bile su SAD, zatim EU i Velika Britanija.

Proizveli manje igrica nego prethodnih godina

U toku prošle godine srpske kompanije su proizvele 30 igrica dok je 81 igra u razvoju, što je pad u odnosu na prethodne godine, ali razlog za to je, kako su objasnili predstavnici SGA, što se u poslednje vreme prave zahtevnije igrice.

Od ukupnog broja objavljenih igrica 24 su namenjene za računare i konzole, dok je šest objavljenih napravljeno za mobilne telefone.

Podaci pokazuju da najveći broj kompanija u proseku pravi jednu do dve igrice.

Igre za kompjutere su prethodne godine bile primaran izvor prihoda, što ranije nije bio slučaj jer je do sada taj prihod bio većinom od igrica za mobilne telefone.

U top tri najpopularnijih sadržaja igrica našli su se akcija, avantura i takozvani RPG, gde igrači preuzimaju uloge određenih likova u igrici, što je sve u skladu sa svetskim trendovima.

Igre proizvedene u Srbiji su kupljene ili preuzete više od milion puta. Podaci pokazuju da 57 odsto kompanija iz Srbije razvija originalne proizvode.
Sve više kompanija i iz drugih gradova

Od 150 kompanija, studija i timova koji postoje na teritoriji Srbije, u poslednje vreme sve više onih koji dolaze iz različitih gradova u Srbiji. Tako se 75 kompanija, studija i timova nalaze u Beogradu, 27 u Novom Sadu, osam u Nišu, po četiri u Pančevu i Zemunu, po dva u Čačku i Vršcu i po jedan u Bačkoj Palanci, Arilju, Vrnjačkoj Banji i Leskovcu.

Kada je u pitanju prosečan budžet za proizvodnju igrica, najviše firmi, njih 40 odsto, ima budžet od 100 do 500 hiljada evra.

Budžet od 50 do 100 hiljada evra ima 17 odsto firmi, dok isti procenat firmi ima budžet od više od milion evra za igrice.

Rezultati istraživanja tržišta gejming industrije pokazali su da zaposlenima u ovom sektoru smeta kompleksna birokratija, da se suočavaju sa nedostatkom sredstava za finansiranje projekata, lošim Zakonom o deviznom poslovanju i visokim porezima.

Hibridni model rada, odnosno kombinacija rada od kuće i u kancelarijama i dalje je izražen u gejming industriji,  a to je, kako je pokazalo istraživanje, jedna od prednosti koji kompanije pružaju zaposlenima.

U srpskom gejmingu 30 odsto zaposlenih su žene

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.