Dok nije bilo mosta na Adi ljudi su išli na 88, pa presedali dalje ako je za to bilo potrebe. Ali, Gazela je postala pravi pakao, a kao alternativa pojavio se novi most kao najbrža veza Čukarice i Novog Beograda.
Nova linija broj 85 nije ispunila očekivanja ni potrebe korisnika.
Živite na Banovom brdu, a radite na Novom Beogradu. E pa, prevoz će za vas, ako nemate sopstveni automobil biti pravi pakao.
Autobus 85 koji ide preko novog mosta samo je slovo na papiru i čudo koje možete da vidite na ulici jednom do dva puta u sat vremena, ako ste srećne ruke, piše portal
Telegraf.
Ova linija, jedna od najdužih u gradu koja prelazi preko dve reke i spaja četiri opštine, pravi je eksperiment. Kako je napisao jedan nezadovoljni čitalac „Telegrafa“, to je najbolji test izdržljivosti prosečnog putnika beogradskog autobusa.
A gužva je najveća upravo na stanicama pre mostova, tamo gde više nema alternative za prevoz. Tako da, ako ostanete u autobusu do Zemuna, budite što bliže vratima, jer će vas u špicu kod stanice u Banatskoj sačekati pravi stampedo Borčanaca koji ne žele da propuste jedini prevoz do kuće.
Pravi grabež za mestom (mislim na mesto za stajanje, pa makar i sa leđima na vratima) je i na Novom Beogradu, neposredno pre mosta na Adi. Jer, nema neke posebne alternative, pošto ni u autobusu 89 koji ide ka Vidikovcu nije ništa bolja situacija.
Ljdi odustaju od čekanja
Jednom prilikom sedeo sam u autobusu broj 60, jednoj od najpraznijih linija u gradu, koja ima zajedničku stanicu sa 85 i 89. Uletele su neke devojke, pa pomislih – pogrešile su autobus. Ispostavilo se da su izgubile živce i odlučile da odu na Zeleni venac, pa odatle da nastave vožnju ka Čukarici.
Tako, umesto da se koristi most koji je trenutno najmanje opterećen u gradu, koji sa svoje 3 trake po smeru vodi pravac na Banovo brdo i Čukaričku padinu, ljudi se upućuju da presedaju na druge linije koje su već preopterećene, poput 88 i 95.
Koji je problem sa linijom?
Linija je, najpre, preduga. Od Borče do Zemuna vozi manje-više prohodnim saobraćajnicama, a onda polako ulazi u gužvu u Ugrinovačkoj i Vrtlarskoj ulici. Potom prolazi pored opštine i mic po mic kreće se zagušenom Ulicom omladinskih brigada. Potom malo kruži oko Belvila, da bi autobusi potom prišli Mostu na Adi iz Jurija Gagarina i nastavili preko Požeške sve do okretnice Banovo brdo.
Uz to, na njoj radi relativno mali broj autobusa.
Treća stvar, operater je GSP, koji sve više kuburi kako s vozilima tako i sa vozačima.
Ali, najveći problem je organizacija. Ljudi koji koriste ovu liniju svedoci su mnogih isključenja za garažu, neopravdano dugog čekanja čak i kada nema saobraćajnih gužvi i kvarova na vozilima. Ako već ne mogu da pojačaju liniju, nadležni bi, makar, morali da se pobrinu da ona sa postojećim autobusima bolje radi.
A tome služe dispečeri u Operativno-kontrolnom centru Sekretarijata za saobraćaj koji na svojim monitorima mogu tačno da vide gde se koji autobus nalazi.
Linija 85 je, inače, i prva linija koja je išla preko Mosta na Adi. Ona je, kao minibus lokal prevozila ljude od Čukaričke padine do naselja Belvil. Niko nije tada očekivao da će autobusi biti toliko puni da su uskoro morali da se zamene dužim vozilima.
U kasnijoj fazi linija 85 je produžena do Paviljona, ali se još nije dovoljno ozbiljno shvatala kao alternativa autobusu 88, bar od strane nadležnih. Naime, uprkos tako velikoj promeni kao što je novi most, linija 88 nije pretrpela nikakvu izmenu, a na 85 se nekako gledalo kao da je tu samo radi reda.
Pošto je iozgrađen Pupinov most, linija je produžena do Borče, ali ponovo se nije razmišljalo o tome da će mnogo veći broj ljudi da koristi ovaj prevoz, čija je trasa celom dužinom pogodna za nove pravce kretanja putnika (deo oko Belvila postaje praktično novi poslovni centar grada).
Prema predlogu nove mreže linija Saobraćajnog fakulteta, autobus 85 ponovo je trebalo da bude skraćen do Novog Beograda, dok bi ovu opštinu sa Čukaricom preko Pupinovog mosta povezala sadašnja linija 82.
Od juna tramvaji, ali sa kruženjem
Ako jeza utehu, tramvajske šine preko Mosta na Adi uveliko se postavljaju, što znači da će linija 13 od predstojećeg leta moći ekspresno da poveže Čukaricu i Novi Beograd. Ali, sam pristup novobeogradskoj mreži neće biti nimalo brz, jer će tramvaji posle stanice kod Buvljaka nastaviti vožnju sve do Đorđa Stanojevića, pa potom skretati u Bulevar Milutina Milankovića i vraćati se natrag u Antifašističke borbe.
To znači da će se tramvaj dva puta naći na istoj tački (najpre na nadvožnjaku, potom i „na zemlji“), a da u putu između prođe dodatnih 1,3 kilometara i tri semafora.
Takvo stanje biće sve dok se ne sagradi pruga oko Belvila, koja pored „Delta sitija“ treba da izađe na Jurija Gagarina.