Tečni naftni gas (TNG) kao pogonsko gorivo za automobile može da bude dobra zamena za naftne derivate, naročito u vreme kada njihova cena raste skoro svake nedelje, kažu u kompaniji Dačija.
„Dačija je učinila TNG pristupačnijim rešenjem jer ga je ponudila u svim svojim modelima, Sanderu Stepvej, Loganu, Dasteru i novom Jogeru, prepoznatljivima po oznaci ECO-G“, kaže Damian Laplan, šef odeljenja za međusektorske usluge u toj kompaniji.
Sve bolji uslovi za obnovljive izvore energije u Srbiji
Plaćamo li potrebu ili luksuz: Analiza računa za strujuTNG se upotrebljava kao pogonsko gorivo od 1979. godine, a najviše u Koreji, Rusiji, Tajlandu, Meksiku i Turskoj. U Evropi su predvodnici Poljska, Ukrajina i Italija. Danas TNG pokreće 28 miliona vozila širom sveta.
Laplan kaže da se TNG-a u tim zemljama objašnjava velikim rezervama prirodnog gasa ili poreskim olakšicama jer se smatra čistim gorivom (manje emisije CO2 i niže takse za zagađivanje prirodne sredine).
Većina automobila sa TNG-om naknadno je opremljena, jer je reč o procesu koji zahteva saradnju sa specijalizovanim servisima.
Predstavnici Dačije kažu da trenutno jedini na tržištu nudie TNG kao opciju na svim modelima vozila.
U Srbiji je Dačija prvo ponudila model Duster sa TNG motorom 2020. godine, a ove godine ponudu je proširila na sve putničke modele, prenose Vrele gume. Over godine prodaja takvih vozila skočila je četiri puta u Francuskoj.
Vozila troše više TNG-a nego kada idu na benzin, ali je, kako se podseća, prosečna cena TNG-a u Srbiji za 40 odsto manja od cene benzina. U proseku TNG ispušta desetak odsto manje CO2 od benzina.