Menadžment Fijat Krajsler Srbija nedavno je od nadležnih u republičkoj Vladi zatražio da se kragujevačkoj fabrici, uz zakonom predviđenih 45, omogući još dodatnih 80 neradnih dana do 30. septembra, objavio je portal Danasa.
Zaposleni u kragujevačkom Fijat Krajsleru na plaćenom odsustvu koje je, zbog epidemije COVID 19, počelo još od sredinom marta, prema poslednjoj odluci fabričkog kriznog štaba, treba da budu do petka, 15, odnosno do ponedeljka 18. maja.
S obzirom da je poslovodstvo kragujevačke fabrike od Vlade Srbije zatražilo saglasnost za još 80 dana plaćenog odsustva do kraja septembra, gotovo da je izvesno da u FCA Srbija u narednih četiri – pet meseci neće biti još mnogo radnih dana, smatraju Danasovi izvori.
U fabrici u Kragujevcu, od početka godine do sredine marta, prema nešto slobodnijoj proceni, proizvedeno je desetak hiljada automobila.
Plan za ovu godinu bio je na nivou onog iz 2019, kada je iz pogona izašlo blizu 40.000 gotovih vozila svih verzija modela “500L”, ali je ovogodišnja nevolja FCA Srbija što su Italija, Španija i Francuska, koje su glavna tržišta kragujevačke fabrike u Evropi, najžešče pogođene pandemijom COVI D 19, i što se ne očekuje da će prodaja “šumadijskog fiće” u tim zemljama skorije da se vrati na pređašnji nivo.
„Na koji, u stvari, nikada i neće da se vrati, jer je reč o modelu koji se proizvodi već osam godina“, navodi list.
Danas ističe da biu kragujevačkom Fijat Krajsleru sredinom godine trebale su da počnu pripreme proizvoidnih i montažnih traka za proizvodnju jednog od novih modela, koja je trebalo da startuje početkom ili tokom naredne godine.
U italijanskim i domaćim medijima navodilo se da bi u Kragujevcu, pored hibridne verzije “500L”, koji bi uz motor SUS, pokretale i električne baterije, mogla da počne proizvodnja gradskog džipa ( đardiniera), a možda i produžene “Pande”.
Davor Veličkovski, direktor kooperantske firme Sidžit i član Upravnog odbora istoimene grupacije, sa sedištem u Torinu, smatra da će u Kragujevcu u dogledno vreme da startuje proizvoidnja hibridnog modela “500L”.
Ali, da li će proizvodnja hibridne verzije modela “500L” moći da počne tokom naredne godine, s obzirom da je izvršni direktor FCA Majkl Menli upravo najavio da će planovi kompanije vezani za razvoj, osvajanje i početak proizvodnje novih automobila “biti usporeni”.