Vesti iz zemlje

12.08.2021. 10:53

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Deo auto-puta E-75 postaje bulevar i prelazi u nadležnost Beograda

Grad Beograd raspisao je javnu nabavku za izradu studje kojom će se proceniti uticaj preuzimanja nadležnosti od "Puteva Srbije" nad delom auto-puta E-75. Sekretarijat za saobraćaj traži ponuđače za izradu studje "Uticaj preuzimanja nad...

Wikimedia

Deo auto-puta E-75 kroz Beograd potencijalno bi mogao da postane gradski bulevar i da se poveri na upravljanje gradu Beogradu. 

Nadležnost nad delom tog auto- puta, konkrentno od petlje „Beograd“ do petlje „Bubanj potok“, Grad Beograd trebalo bi da preuzme od „Puteva Srbije“.

Naime, Sekretarijat za saobraćaj raspisao je javnu nabavku za izradu studije „Uticaj preuzimanja nadležnosti upravljanja od strane grada Beograda od petlje ‘Beograd’ do petlje ‘Bubanj potok’ od JP ‘Putevi Srbije“. 

U dokumentaciji piše da će se izgradnjom obilaznice oko Beograda stvoriti uslovi da se deo auto-puta E-75 kroz Beograd, odnosno deonica od petlje “Beograd“ do petlje “Bubanj potok“ stavi u funkciju gradske saobraćajnice.

Beobuild: Radovi na obilaznici oko Beograda kasne na svim pozicijama

Transformacijom u gradsku saobraćajnicu, odnosno u bulevar, unapredilo bi se funkcionisanje saobraćaja u užoj, ali i u široj zoni auto-puta i poboljšala efikasnost saobraćajnog sistema, ocenjuju iz gradske uprave.  

Ovakvim rešenjem bi se umanjila i izloženost stanovništva saobraćaju, smanjili vremenski gubici, emisije buke i aerozagađenja, piše u dokumentaciji. 

Počeli radovi na obilaznici oko Beograda

Izrada studije podrazumeva predlaganje svih mera i aktivnosti, počev od režimskih, građevinskih, upravljačkih, informativnih  koje će omogućiti da se na optimalan način stave u funkciju i omogući upravljanje saobraćajem na tom delu auto-puta nakon njegove transformacije u gradsku saobraćajnicu. 

Takođe, prilikom analize postojećeg stanja treba da da se obuhvate ulazno/izlazne rampe, režim saobraćaja na priključcima, režim saobraćaja zaustavnih i voznih saobraćajnih traka i način održanjava puta.

Potrebno je izvršiti i analizu zakonskih akata i dati predlog idejnog rešenja bulevara.

Procenjena vrednost javne nabavke je 8,3 mliona dinara, a rok za podnošenje ponuda 7. septembar. 

Među uslovima za dodelu ugovora je propisano i da je privredni subjekat u periodu od najviše tri poslednje godine pružio najmanje jednu uslugu izrade urbanističkičkog plana ili Plana održive urbane mobilnosti, jednu uslugu izrade studije ili projekta iz oblasti drumskog saobraćaja, jednu uslugu iz oblasti saobraćaja sa primenom mikrosimulacionih modela i jednu uslugu iz oblasti saobraćaja sa primenom makrosimulacionih modela. 

Beograd 30 godina čeka na obilaznicu, a posle više pomeranja rokova, nadležni završetak radova najavljuju za 2022. godinu. 

Ukupna dužina Obilaznice od Dobanovaca do Bubanj potoka iznosiće 47 kilometara.  

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.