Vesti iz zemlje

10.05.2018. 15:44

Autor: Nova Ekonomija

DIGITAL DAY: U Srbiji morate biti sjajni da biste opstali

Srbija je zemlja sa jako malo novca na internetu, rekao je Milan Kovačević iz Gemiusa na panelu „Future of media: Native, mobile, video“ tokom konferencije Digital day, prenosi Blic.

„U Srbiji morate biti sjajni da biste preživeli, ne da biste s obogatili. Ono što se ne razume jeste koliko se naši mediji trude i koliki napor ulažu da pruže bolju uslugu nego mediji na nekim razvijenijim tržištima“, rekao je Kovačević.

Mihailo Ponjavić, direktor prodaje Media Impacta, kaže da ako isključimo agencije i jedan deo klijenata od 50 digitalno potpuno pismenih, većina percipira digital kao mesto gde će moći da okači oglasnu poruku i ne zna dalje šta su mu mogućnosti.

„Mi smo među prvima ušli u digitalnu transformaciju i odgovorno tvrdim da su naši izdavači i tehnički i u svakom drugom smislu na nivou razvijenih zemalja, ali tržište još nije potpuno zrelo,“ zaključio je Ponjavić.

Prema njegovim rečima, neiskorišćenost inventara je neverovatna – Blic „sellout“ na mobajlu je oko 30 odsto – to je prostor da se pošalje lična poruka korisniku na ličnom, samo tvom uređaju i to je vrednost koju advertajzeri nedovoljno koriste.

„Sajt „Blica“ u prajm tajmu TV reklama između 20h i 20.05 ima skok od 115 odsto na mobajlu, a još uvek mnogi klijenti ne prepoznaju da tog korisnika koji je odustao od TV dok traje reklamni blok, može da uhvati na mobilnom telefonu,“ kaže Ponjavić.

On je naveo da je nejtiv kontent bio logičan odgovor na pad displej advertajzinga.

„Želeli smo da vežemo klijenta za sadržaj, ali neki klijenti su to shvatili kao romansirani PR. Neki klijenti su nam poklonili poverenje, jer mi svoju publiku poznajemo najbolje, ali neki i dalje insistiraju na pominjanju kompanije i brenda što ukida samu suštinu nejtiva“, kaže Ponjavić.

Jasmina Koprivica, direktorka B92 sajta, rekla je da je duopol Fejsbuka i Gugla veliki i u Srbiji, te se svi izdavači bore za manji deo kolača od 30 miliona evra godišnje.

„Da li ćemo za 10 godina pričati da će digital advertajzing prestići TV advertajzing, nisam sugurna. Ja sam skeptična“, rekla je Koprivica.

Na TV u Srbiji i dalje odlazi najveći deo advertajzing budžeta, ali naglašava da digitalni prihodi ne rastu ritmom kojom raste tržište.

Aleksandra Martinović, direktor portala „Srbija danas“ zaključila je da je deo odgovornosti za situaciju i na izdavačima. Ona je rekla da je digital mnogo demokratičniji medij od televizije jer svojim korisnicima nudi raznovrsniji sadržaj u jednom trenutku.

„Kreativa je jako važna i to je ono od čega zavisi CTR, a ne od pablišera. Kreativa je čak važnija od klikova i ja na tome insistiram, iako znam da time pucam sebi i nogu,“ kaže Martinović.

Ona dodaje da je u direktnoj komunikaciji klijenta sa pablišerima dobra alternativa Fejsbuk oglašavanju, kao i prenos kredibiliteta medija na oglašivača.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.