Srbija

05.05.2018. 10:36

N1

Autor: Nova Ekonomija

Digitalni radnici iz Srbije nastoje da prevaziđu nedostatke domaćeg tržišta

Srbija

05.05.2018. 10:36

Jelene Šapić iz Centra za istraživanje javnih politika izjavila je u Danu uživo da digitalni rad obuhvata širok dijapazon poslova.

Poslovi, kaže ona, mogu biti rutinski odnosno da ne zahtevaju predznanje ili veštinu, ili pak mogu biti sofisticiraniji pa je potrebna kreativnost i stoga su bolje plaćeni.

„U prvu grupu spadaju poslovi koji se tiču tagovanja, označavanja fotografija ili unosa baze podataka, dok sa druge strane imamo razvoj aplikacija, softvera, dizajna“, objašnjava ona.

Šapić ističe da digitalni radnici iz Srbije uključivanjem na globalnim platformama nastoje da prevaziđu nedostatke domaćeg tržišta.

„Na način da ne postoji potražnja za njihovim veštinama i znanjem ili je pak cena za njihov rad niža“, kaže ona.

Dodaje da digitalni radnici često ne rade u oblastima za koje su se školovali.

Pitanje statusa digitalnih radnika, kaže Šapić, može da se posmatra iz ugla prava, ali i socijalne zaštite.

„Kad je reč o pravnom sistemu, tek sad države Evropske unije razmatraju mogućnosti kako da regulišu rad na platformama“, navodi ona.

Šapić naglašava da u Srbiji ne postoji nijedan zakon koji isključivo reguliše pitanje digitalnog rada.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.