Problem oko budućnosti Starog savskog mosta rešava se jedino studijom izvodljivosti oko koje treba da se okupi tim stručnjaka raznih profila, poručio je na raspravi o Starom savskom mostu inženjer i stručnjak za mostovne konstrukcije Miodrag Pavišić.
Prema njegovim rečima, studija bi trebalo da obuhvati i vrednuje sve opcije, da bude nezavisna i objektivna, da tokom i nakon izrade bude transparentna i dostupna za medije i javnu raspravu.
„To je jedina mogućnost da se da jedini decidan i pravi odgovor“, rekao je on na događaju koji je organizovao Centar za lokalnu samoupravu.
Tim i studija bi trebalo da razmotre različite opcije i posledice koje one uključuju, na primer u slučaju rušenja koja je cena toga, vreme i postupak rušenja, ali i da da odgovor šta će biti sa postojećim saobraćajem, rekao je Pavišić.
Javnost nema dokaze da je rušenje Savskog mosta neophodno
Profesor Saobraćajnog fakulteta Vladimir Momčilović je naveo da će zatvaranje Starog savskog mosta napraviti ozbiljan problem kada se radi o trenutnim zahtevima između starog dela grada i Novog Beograda.
„Mogao bi da se zatvori za motorni saobraćaj, a da se zadrži u nekom prelaznom periodu taj tramvajski saobraćaj“, rekao je on i dodao da bi potencijalno posle most mogao da se koristi u neku drugu svrhu, za pečački saobraćaj i mikromobilnost, a potencijalno i da zarži neku liniju prevoza.
Nedostatak jednog mosta u narednim godinama, kaže, biće ozbiljan problem, čak i ako se ispoštuje dinamika od dve godine, koliko se priča da će trajati osposobljavanje mosta.
„Najavljuje se da će taj novi savski most ići ka Ekonomskom fakultetu i opet tunelom na neku drugu stranu. Ja sam veliki skeptik s obzirom na našu realizaciju tunela“, rekao je Momčilović navodeći da iako je ta ideja možda dobra na duže staze, problem je njena realizacija.
Centar za lokalnu samoupravu je sproveo anketu u kojoj su se građani izjašnjavali o budućnosti Starog savskog mosta.
U njoj je prema, rečima direktora CLS Nikole Jovanovića, glasalo 7.500 ljudi.
Jovanović je izneo podatak da je 48,2 odsto reklo da ne žele da se most dira i premešta sa aktuelne lokacije, 29 odsto kaže da bi podržali varijanutu u kojoj se most ne topi u staro gvožđe već se razmešta na neko mesto, dok 22,8 odsto su oni koji žele da vide Savski most u starom gvožđu.
Biciklistički most povezaće Novi Beograd i Adu, oglašen javni uvid