
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Prosečna neto zarada inkasanta u Putevima Srbije je, prema podacima reperzentativnog sindikata 65.000 dinara, dok rukovodstvo ima u proseku četiri puta više – oko 255.000 dinara, preneo je danas Forbs Srbija.
Podaci o poslovanju pokazuju da je prošle godine planirano da prosečna bruto plata u tom preduzeću iznosi 119.223 dinara, a gruba računica kaže da je to nešto više od 75.000 dinara neto.
Tokom godine je zaposleno 17 radnika i njihova prosečna plata je trebalo da bude 97.577 dinara bruto, što je oko 62.000 dinara neto, dok rukovodstvo, prema planu, ima prosečne neto plate oko 255.000 dinara.
Najmanja neto zarada u Putevima Srbije, među zaposlenima, izuzimajući rukovodstvo, bila je 54.844 dinara, a najveća 168.894 dinara, prošle godine, shodno planu.
Podatak o proseku na nivou čitave firme potvrđuje da su plaćeniji radnici u manjini.
Ni rukovodstvo nije ujednačeno u zaradama – raspon je, međutim, mnogo manji. Najmanja plata direktora je 211.464 dinara, a najveća 245.734 dinara. Iz izveštaja se vidi da je na ovom nivou zarada ukupno deset menadžera.
Kada se ukrste podaci iz evidencije Agencije za brobu protiv korupcije i Programa poslovanja Puteva Srbije, reklo bi se da prvi čovek te firme, Zoran Drobnjak, nije i najplaćeniji u preduzeću – poslednji iznos zarade koji je Drobnjak prijavio Agenciji u 2022. godini je 194.338 dinara.
Lane je mesečna naknada za rad u Nadzornom odboru za predsednika iznosila 89.977 dinara, a za članove 74.981 dinar. Ukupno ih je četvoro.
Putari su u 2023. godini ostvarili ukupno 63,7 milijardi dinara poslovnih prihoda, što je oko 7,5 milijardi dinara više nego godinu pre.
Ukupna državna davanja su dostigla 37,7 milijardi dinara, a od toga se oko 28,1 milijardi dinara iz budžeta trošilo uglavnom na održavanje puteva, a preostalih 9,6 milijardi dinara se dobrim delom koriste za izgradnju putne mreže.
Posmatrajući kraj 2023. godine, Putevi Srbije su završili sa gubitkom od 6,8 milijardi dinara.
Za kraj, bitno je podsetiti da iako su reprezentativni sindikat Puteva Srbije i Radnički sindikat, za protekli vikend bili najavili privremenu obustavu naplate putarine na glavnim pravcima u zemlji, odustali su jer im je obećano povećanje najnižih koeficijenata 15 odsto i godišnja jednokratna pomoć od 50.000 dinara.
Vožnja sa crnogorskim TAG-ovi od danas omogućeno na putevima u Srbiji
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE