Cene energenata i repromaterijala ove godine povećane su i do tri puta, imali smo ogromne oscilacije na tržištu i nestašicu sirovine, kaže Đorđe Jovanović, direktor čačanske kompanije Uniplast koja proizvodi farmaceutsku, medicinsku i kozmetičku ambalažu. Ta kompanija, koja ove godine slavi 30 godina postojanja, razvila je u saradnji sa Fondom za inovacionu delatnost materijal za „aktivnu ambalažu“, koja ima antimikrobno dejstvo i uništava bakterije.
„U jednom trenutku nije se postavljalo pitanje cene, nego mogućnosti nabavke repromaterijala. Sirovina je poskupela u prvoj polovini godine, dok je struja poskupela u drugoj polovini godini. Na krovovima naše kompanije imamo instalirane solarne panele za proizvodnju struje, tako da će se ta investicija po novim cenama struje brže isplatiti“, kaže Jovanović za Novu ekonomiju.
Tokom pandemije, na tržištu je bila, kako podseća, velika potražnja za dezinfekcionim sredstvima, pa je samim tim povećana i prodaja njihovih proizvoda za pakovanje tih sredstava.
Uniplast je razvio više od 150 proizvoda u svom proizvodnom programu, plastične i staklene bočice i kutije različite zapremine koje se kupuju u apoteci. Najviše se prodaju bočice zapremine 10 mililitara, 50 ml, 100ml i jednog litra.
Foto: Uniplast
„Ne znamo da lečimo ljude, ali znamo da napravimo pakovanje koje će u nekoj meri sprečiti širenje zaraze. I sarađujemo sa više od 500 klijenata u oblasti farmaceutske, kozmetičke industrije“, navodi Jovanović.
U cilju zaštite životne sredine, uveli su, kako on napominje, 2008. godine standard ISO 14001 koji se odnosi na procedure upravljanja otpadom u kompaniji kako ne bi zagadili životnu sredinu.
MASKE NAJOPASNIJE KAD SE MEŠAJU SA OBIČNIM SMEĆEMTakođe, u saradnji sa Tehničkim Fakultetom u Čačku razvili su „Eco friendly“ proizvode. Ti proizvodi se sastoje od mešavine – drvo i plastika, u koje se pakuje prirodna kozmetika.
Foto: Uniplast
„Samim tim, trudimo se da edukujemo naše tržište da je važna zaštita životne sredine, a takođe kompanijama pružimo rešenje za njihove proizvode. Mi smo inovativna kompanija koja dosta vremena ulaže u nove programe. To pokazuju brojni projekti koje smo imali i koje sada razvijamo“, kaže on.
U saradnji sa Fondom za Inovacionu delatnost razvili su novi materijal od kojeg se proizvodi „aktivna ambalaža“. Ta ambalaža sadrži jone srebra i predstavlja antimikrobno dejstvo na mikroorganizme i bakterije, uništava ih i korisnici imaju veću sigurnost dok koriste taj proizvod, kaže on.
„Mi taj materijal koji proizvodimo možemo prodavati i drugim granama industrije, kao što su kompanije koje se bave pakovanjem hrane, voća, izradom plastičnih daski za sečenje mesa“, navodi Jovanović.
Porodičan biznis decenijama se razvija
Uniplast je porodična kompanija i sa 38 zaposlenih snabdeva tržište bivše Jugoslavije, Rumunije, Albanije, Nemačke, Poljske, Austrije.
Jovanović kaže da su koristili kovid pakete za pomoć privredi i pomoglo im je da zadrže zaposlene pa čak i da povećaju broj radnika.
„Porodična kompanija je preživela tranziciju sa prve generacije osnivača na drugu generaciju naslednika koji se trude da zadrži vrednosti porodičnih kompanija i uvedu efikasnost i napredovanje zaposlenih kao u velikim kompanijama. Prema ostvarenom rezultatu zaposleni napreduju. Posmatrano dugoročno, proces je spor, ali veoma održiv, jer je u interesu vlasnika, zaposlenih i ostalih saradnika da kompanija bude i ostane stabilna u ovim teškim vremenima“, zaključuje Jovanović.