
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
U Srbiji je u prvih 11 meseci ove godine zabeležen blagi rast prodaje polovnih automobila iz uvoza, ali uz nastavak rasta cena. Sa druge strane, evropsko automobilsko tržište suočava se sa velikim izazovima, što potvrđuje i rast cena novih vozila u mnogim državama u trećem kvartalu ove godine, dok je tržište polovnjaka uglavnom i dalje stabilno, pokazalo je najnovije istraživanje sajta Polovni automobili.
Geopolitička situacija u ovoj godini, prema mišljenju stručnjaka, nastavila je da oblikuje automobilsko tržište u Evropi, donoseći brojne promene i izazove za proizvođače i kupce.
Povećani troškovi sirovina, energije, i logistike, ulaganje u elektrifikaciju, uz istovremeno prilagođavanje strožim standardima emisije štetnih gasovima, koji stupaju na snagu polovinom 2025. godine za laka komercijalna vozila, dodatno su opteretili proizvodnju.
Kao rezultat, prosečne cene novih automobila u Evropi i dalje su više za oko 40 odsto u poređenju s periodom pre pandemije.
„Situacija na tržištu polovnih automobila u Evropi za sada pokazuje znake stabilnosti. Primetan je blagi rast prodaje električnih polovnih vozila, što je posledica pada cena u ovom segmentu. Ipak, mešoviti trendovi širom evropskih zemalja ukazuju na neizvesnost koja će pratiti tržište i u narednoj godini,“ istakao je Petar Veličković, menadžer za odnose sa javnošću sajta Polovni automobili.
Na domaćem tržištu, podaci sajta Polovni automobili otkrivaju da su prosečne cene polovnih vozila nastavile trend rasta, iako znatno sporije nego tokom 2023. godine.
Kretanje prosečnih cena oglašenih automobila starosti do 20 godina tokom prvih 11 meseci 2024. godine ilustruje stabilan, ali primetan rast: od januarskih 11.516 evra do novembarskih 11.992 evra, što predstavlja povećanje od oko četiri odsto.
Sa druge strane, u prvih 11 meseci 2024. godine, prodaja polovnih automobila iz uvoza porasla je za 2,6 odsto, što ukazuje na blagi oporavak.
Ipak, budući trendovi će zavisiti od kretanja na evropskom tržištu, visine troškova uvoza i ukupne ekonomske situacije. Sudeći po trenutnoj situaciji, eventualni pad cena polovnjaka nije realno očekivati u prvim mesecima naredne godine.
Domaće tržište će i dalje zavisiti od kretanja na evropskom nivou, ali prilike za rast i razvoj ostaju značajne, naročito u segmentu edukacije kupaca i prodavaca, kao i unapređenju transparentnosti i kvaliteta ponude.
Automobili u Srbiji menjaju vlasnike i do 18 puta: Nekima kilometraža smanjena za 400.000 kilometara
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE