Srbija

03.12.2020. 10:39

Netokracija

Autor: Nova Ekonomija

Domaća gaming industrija beleži rast i tokom krize

Asocijacija industrije video igara Srbije (SGA) objavila je kompletan izveštaj o stanju domaće gejming industrije za prošlu godinu, u kojem se navodi da je i pored izazovnog perioda izazvanog korona-krizom, gejming industrija u zemlji ...

Foto: SGA

Srbija

03.12.2020. 10:39

Asocijacija industrije video igara Srbije (SGA) objavila je kompletan izveštaj o stanju domaće gejming industrije za prošlu godinu, u kojem se navodi da je i pored izazovnog perioda izazvanog korona-krizom, gejming industrija u zemlji nastavila da raste, piše Netokracija.

Izveštaj pokazuje da je industrija video igara u Srbiji vredela između 80 i 120 miliona evra, za šta je zaduženo 100 timova i kompanija koji zapošljavaju okvirno 2.000 ljudi, među kojima su jedna trećina žene.

Tokom prošle godine objavljeno je 46 video igrama, a mobilni telefoni bili su glavna platforma.

Pored toga, na razvoju sopstvenih igara je radilo 69 odsto kompanija i studija, dok je razvoj video igara za druge kompanije imalo 6,25 odsto, servisi za art produkciju činili su 9 odsto, dok su mediji u ovoj oblasti i e-sports imali udeo od 7,81 odsto. 

Treba napomenuti da 83 odsto kompanija radi upravo iz Srbije.

Kada je reč o modelima monetizacije, besplatne igre, odnosno „free to play“ model sa reklamama imalo je čak 48 odsto domaćih igara. 

Premium model je činilo 26 odsto, freemium (besplatne igrice sa opcionim dodatnim plaćanjem) 11 odsto, samo reklame 9 odsto i ostalo 7 odsto. 

Što se tiče žanrova razvijenih igara u Srbiji, casual dominira sa 41 odsto, zatim slede simulacije 13 odsto, avanture 9, arkadne igre i kockanje 9, akcije svega 4 odsto i ostali žanrovi su činili 19 odsto.

Vlada optimizam za dalji razvoj srpske game dev scene

Najzastupljenije platforme za koje se igre razvijaju su mobile sa 39 odsto, zatim PC i Mac sa 33 odsto.

Industrija video igara u Srbiji u prethodnoj godini imala je i rast od 3,4 odsto kada je reč o zaposlenima kojih je 1.325, a među njima 292 žena i 62 ljudi iz inostranstva. 

Podaci su pokazali da je na domaćem tržištu najteže zaposliti developere (40 odsto), zatim slede gejm dizajneri (32 odsto), biz dev (16 odsto) i oblast arta (12 odsto).

Oko 40 odsto članova SGA zaposlili su studente u prethodnoj godini i više od polovine njih je bilo zadovoljno radom novih talenata, dok je istraživanje pokazalo da 62 odsto kompanija planira da zapošljava više ljudi u 2020. godini.

Prema podacima izveštaja, glavnih finansijskih izvora i finansiranja u domaćoj gejming industriji su prihodi ostvareni kroz direktnu prodaju proizvoda i usluga koji čine 52 odsto celokupnog finansiranja, prihod ostvaren kroz crowdfunding kampanje činio je 15 odsto, samofinansiranje 14, investitori van industrije 9 odsto i ostali izvori 10 odsto.

SGA izveštaj otkrio je i listu negativnih faktora u industriji koje su u prvi plan stavili studiji i kompanije, a to su finansije, visoki porezi, pronalazak adekvatnih kandidata, birokratske procedure, teško dostupni dev kitovi za Srbiju i zakonske prepreke.

Zanimljivo je da je 62 odsto ispitanika istaklo da i pored svih izazova optimistično gleda kada je reč o budućnosti srpske game dev industrije.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.