Tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji se tokom 2019. uvećalo za oko 27,1 odsto, što znači da je premašilo vrednost 47 miliona evra, navodi se u istraživanju Interactive Advertising Bureau (IAB Serbia) koje prenosi portal Netokracija.
Ovo predstavlja jedan od najboljih rezultata otkako se AdEx istraživanje vrši, a jedini procentualno veći rast tržišta desio se 2011. godine, kada je zabeležen skok veći od 36 odsto.
Većina ključnih segmenata tržišta, uključujući Display, Paid Search i Classifieds and Directories zabeležili su dvocifren rast na međugodišnjem nivou.
„Segment Local display zabeležio je pad od 4 odsto, te je vrednost ovog tržišta zabeležila ukupnu potrošnju od 9,17 miliona evra tokom 2019. godine. S druge starne, mobilno oglašavanje zabeležilo je rast od primetnih 60 odsto, pri čemu je ukupan utrošak za prethodnu godinu iznosio čak 30,32 miliona evra… Tržište online video oglašavanja prihodovalo je 7,86 miliona evra u 2019. godini uz solidan rast od 45,67 odsto“, prenosi Netokracija.
Ukupno tržište oglašavanja na društvenim mrežama iznosilo je oko 11,8 miliona evra, od kojih je Fejsbuku otišlo čak 10,17 miliona. Na Snaphat je potrošeno 42.000 evra, na LinkedIn oko 624.000 evra, dok podaci za TikTok još uvek nisu dostupni.
Posle Fejsbuka i LinkedIna, najviše subjekata se oglašavalo putem Vibera, u okviru kojeg je potrošeno 536.000 evra.
„Među bitnim zaključcima, organizatori ovog istraživanja ističu još jači dvocifren rast u odnosu na prethodne godine, uz napomenu da je segment mobilnog oglašavanja video i najveći ad spend porast ostvarivši rast od čak 60 odsto. Njega odmah prati video oglašavanje sa 45,67 odsto i social media oglašavanje sa 45 odsto“, zaključuju u Netokraciji.