Srbija

21.12.2020. 16:51

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Domaći brendovi nedovoljno pripremljeni za TikTok generaciju

TikTok je dostupan u preko 150 zemalja i ima preko milijardu korisnika, međutim domaći brendovi ne koriste platformu koliko bi mogli, a čak i oni koji je koriste ne čine to na pravi način. Gorana Risteski, iz marketinške agencije...

Foto: Pixabay

Srbija

21.12.2020. 16:51

Društvena mreža TikTok je dostupna u preko 150 zemalja, ima preko milijardu korisnika, a njena popularnost nastavlja da raste. Međutim, domaći brendovi ne koriste dovoljno ovu video platformu, a čak i oni koji imaju prisustvo na TikToku ne koriste njegove pune potencijale. 

Gorana Risteski, ekspert za ovu društvenu mrežu iz marketinške agencije Direct Media United Solutions, za Novu ekonomiju kaže da je najveći problem za domaće brendove to što nisu dovoljno upoznati sa samom platformom.

„Svega desetak domaćih brendova imaju naloge na TikToku. Problem je što niko ni u agencijama, ni u velikim firmama uopšte nema profil na platformi, a kamoli da tamo nešto više od toga radi. Svi su začuđeni, nepoznata im je“, objašnjava Risteski.

Ona dodaje da velikim kompanijama treba vremena za donošenje pojedinačnih odluka, odnosno da svaka objava mora da se odobri, što takođe predstavlja problem za ovu mrežu.

„Na TikTok-u je važno objavljivati što više sadržaja i treba biti aktuelan svakog dana, a da to ne bude previše sređeno. Kada brendovi koriste Instagram sve te objave sređene su u studiju, pa tek onda puštene na platformu. TikTok zahteva određenu realnost, inače neće biti zanimljiv korisnicima. Domaći brendovi slabo to shvataju“, kazala je sagovornica Nove ekonomije.

Ona ocenjuje i da korisnici TikTok-a brzo prepoznaju reklame, koje ne žele da gledaju, već da teže „realnim sadržajim“, sa kojima mogu da se poistovete. 

TikTok trendovi su dovoljno jednostavni da svako može da ih snimi. Domaći brendovi ne znaju kako da ih snime na pravi način… Domaći brendovi koji bolje prolaze na platformi u stalnoj su komunikaciji sa korisnicima, čak i kada se ne radi samo o njihovim objavama. Komentarišu i tuđe snimke i prisutni su na mreži„, kaže Risteski.

Neki od domaćih brendova koji se nalaze na platformi su Frikom, Smoki, Crvena Zvezda i Fanta, iako je Fanta imala svega tri objave do sada.

Smoki TikTok nalog otvoren je u Februaru ove godine, kao deo kampanje Smoki Hot Challenge, ali je brend i nakon toga ostao aktivan na platformi, objasnila je za Novu ekonomiju Maja Dimitrijević, Digital marketing specialist iz Atlantic Štarka.

„Kao i sa svim novim stvarima, potrebno je dosta analiziranja, testiranja i korekcija u hodu. Mlađe ciljne grupe su mnogo direktnije u izražavanju, kako pozitivnih tako i negativnih reakcija. Njihove potrebe da se konektuju sa brendom na ličnom nivou su jos jače“, rekla je Dimitrijević, i ocenila da svaka nova društvena mreža donosi „nova pravila“ koje treba shvatiti i primeniti.

TikTok je velika novina za sve u marketinškoj industriji, jer se znatno razlikuje od Fejsbuka i Instagrama, ali svakako predstavlja ogromnu priliku posebno za one kojima je ciljna grupa mlađa publika.

Kada se govori o interakciji sa korisnicima, Dimitrijević kaže da je platforma specifična po manje formalnom načinu komunikacije, jer korisnik želi da bude „deo nečega“, ali dodaje da platforma svakako pokazuje pozitivne rezultate jer su se bolje povezali sa „TikTok generacijom“.

Da je TikTok novina i da je potrebno promeniti forme oglašavanja koje su prisutne na Fejsbuku i Instagramu smatraju obe sagovornice Nove ekonomije.

„TikTok se razlikuje od drugih društvenih mreža. Veoma. Na prvom mestu, oglašavanje kao takvo još uvek nije dostupno za naš region. A kada uklonite mogućnost klasičnog advertajzinga, jedino vam ostaje da budete kreativni i domišljati, a vaši rezultati zavise isključivo od kvalitetnog sadržaja (i algoritma mreže)“, ocenjuje Dimitrijević.

Ona dodaje i da je od velike pomoći saradnja sa influenserima koji u TikTok zajednici imaju veliki uticaj, a kompanija već sada profiliše prve „Smoki ambasadore“.

„Prva godina na TikTok-u nam je donela solidne rezultate, ali nam je takođe i ukazala na naše slabosti koje planiramo da korigujemo u 2021. godini, kako bismo bili što relevantniji i uspešniji. Osim toga, postoje najave da ce TikTok oglašavanje vrlo uskoro doći i na naš region pa se nadam će to dati vetar u leđa i ostalim brendovima da se uključe u ovu, definitivno ludu vožnju“, rekla je Dimitrijević.

Nikola Momčilović

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.