Srbija

29.04.2020. 15:42

Novaston

Autor: Nova Ekonomija

Državna pomoć neophodna da bi šoping centri prebrodili krizu

Foto: Pixabay

Srbija

29.04.2020. 15:42

Države regiona će morati da pruže pomoć šoping centrima, lokalne franšizama, brendovima i distributerima kako bi preživeli trenutnu ekonomsku krizu i kako bi zadržali svoje radnike, navodi se u poslednjem objavljenom „Kako preživeti ‘korona’ situaciju“ koji je objavila kompanija Novaston.

Takođe je važno da u periodu koji dolazi države smanje poreze na privremeno zatvorene objekte, kako bi olakšali teret koji šoping centri mogu da iznesu, navodi se u analizi.

Kao olakšavajuća okolnost za sektor u regionu, Novaston navodi da su „potrošači u uzburkanoj prošlosti već naviknuti na veće promene, te se pretpostavlja da će traumatizacija potrošača biti dosta manja nego na zapadu“, kao i da se očekuje da će mere samoizolacije i socijalnog udaljavanja moglo da dovede do naglog skoka prodaje sportske opreme nakon proglašenja kraja pandemije.

Dodaje se da je većina investitora uvela kratkoročne mere kako bi opstali u periodu bez prodaje, a pretpostavlja se da će proći neko vreme pre nego što se potrošači vrate svojim navikama, čak i kada se situacija sa koronavirusom znatno smiri.

„Neki od tržnih centara su brzo shvatili da u ovom teškom periodu mogu ostati relevantni potrošačima jedino tako što će se staviti zajednici na raspolaganje. Kao primer, NEPI Rockcastle koji je donirao 150.000 evra zarad borbe protiv COVID-19, a neki od njihovih centara su takođe pokrenuli socijalno-odgovorne kampanje u kojima se ili od potrošača traži da ostanu kod kuće, ili im se na kanalima centara pruža mogućnost zanimacije tokom dana samoizolacije“, ocenjuje se u vodiču.

Što se marketinga tiče, većina šoping centara na Balkanu je brzo reagovala na krizu i okrenuli su se jedinoj stvari koja im omogućava da i dalje promovišu svoj brend – deljenju saveta kako da se ponašaju tokom krize i kako da im što brže prođe obavezni deo izolacije.

„Uz solidarnost država sa svojim merama, banaka sa povoljnim kreditima, i promenom strategije – moguće je očekivati da će nakon pandemije šoping centrima širom regiona ponovo koračati brojni potrošači, bezbrižni kao što su bili i pre marta 2020. godine“, zaključuju u Novastonu.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.