Srbija

11.01.2021. 15:56

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Efektiva: „Gradska čistoća“ poskupljenjem krši zakon

Udruženje portošača "Efektiva" saopštilo je da je Javno-komunalno preduzeće "Gradska čistoća" prilikom obaveštavanja o poskupljenju svojih usluga nije poštovala Zakon o zaštti potrošača (ZZP). Zbog toga...

Foto: Nova ekonomija

Srbija

11.01.2021. 15:56

Udruženje portošača Efektiva saopštilo je da je Javno komunalno preduzeće Gradska čistoća prilikom obaveštavanja građana o novoj ceni odnošenja smeća nije poštovala Zakon o zašti potrošača (ZZP). Kako navode, to je potencijalni razlog da građani pokrenu postupak za raskid ugovora sa tim preduzećem, „ukoliko ne žele da plaćaju novu cenu odnošenja smeća“.

U „Efektivi“ navode da „Gradska ćistoća“ nije pravovremeno obavestila građane o poskupljenju cene odnošenja smeća, što je dužna da učini 30 dana unapred u skladu sa članom 88. Zakona o zaštiti potrošača.

Predsednik Efektive Dejan Gavrilović kaže za Novu ekonomiju da kod usluge odnošenja smeća postoji situacija u kojoj potrošač cenu plaća paušalno (cena koja nije u skladu sa potrošnjom), kao i činjenica da potrošač sa „Gradskom čistoćom“ ne može da raskine ugovor.

„Hoćemo da probamo da jednom masovnom akcijom skrenemo pažnju gradskim ocima ovde u Beogradu da treba da povedu računa o tim stvarima koje rade (i) da probamo da ih nateramo da tu cenu eventualno ne povećaju“, kaže Gavrilović. 

On ocenjuje da je cilj te akcije da se cena odnošenja smeća evantualno ne promeni, kao i da se pokaže „apsurd ovog društva“ gde „zakon predviđa jedno, a komunalna preduzeća tvrde drugo“.

To „drugo“ će prema njegovim rečima najverovatnije biti odgovor komunalnog preduzeća u kome će se tvrditi da građani nemaju pravo da raskinu ugovor.

EFEKTIVA: NADLEŽNI MESECIMA ĆUTE O PROBLEMATIČNOM IZVRŠENJU U KRAGUJEVCU

Gavrilović podseća da potrošač ima pravo na raskid ugovora jer Zakon o zaštiti potrošača navodi da potrošač treba da plaća uslugu u skladu sa potrošnjom i da mu se daje pravo da raskine ugovor.

Gavrilović ocenjuje da se sva komunalna preduzeća u Srbiji, kao što su gradske čistoće, toplane, parking servisi ponašaju kao monopolisti.

Podseća i na Zakon o obligacionim odnosima, koji takođe predviđa da svaki ugovor može da se raskine, kao i da bi „sve suprotno tome bilo robovlasničko društvo“.

„Svaki ugovor može da se raskine, pitanje je samo uslova, cene“, kaže Dejan Gavrilović. 

Ako se, prema njegovim rečima cena komunalne usluge, odnosno usluge od opšteg ekonomskog interesa, poveća a potrošač nije saglasan sa tim, potrošač ima pravo da raskine ugovor. 

POSTUPAK RASKIDA UGOVORA

U „Efektivi“ navode da je prvi korak u raskidu ugovora zbog poskupljenja e slanje pisane izjave o raskidu ugovora JKP „Gradska čistoća“ u Beogradu na imejl adresu infocentar@gradskacistoca.rs.

Drugi korak je kako navode, u slučaju da ih komunalno preduzeće odbije, slanje izjave tržišnoj inspekciji putem adrese trzisna.beograd@mtt.gov.rs.

Obaveštenja o uspehu ili neuspehu ove procedure potom mogu da se pošalju na adresu office@efektiva.rs ili potrosaci@efektiva.rs, kako bi „Efektiva“ preduzela „odgovarajuće korake“ u vezi sa tim problemom.

Čedomir Savković

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.