EPS će ojačiti sistem unutrašnje kontrole rada kako bi mogla, ne čekajući prigovore, da identifikuje sve eventualne greške u snabdevanju i naplati struje.
To su se danas dogovorili v.d. direktora EPS-a Aleksandar Obradović i zaštitnik građana Saša Janković.
Takođe, dogovoreno je da se pojačanom pažnjom i brzinom proveravaju svi prigovori građana, sankcionišu eventualan nesavestan rad službenika i standardizuje i unapredi sistem naplate, kako bi svaki kupac električne energije imao najveću zaštitu svojih prava u celoj Srbiji, saopšteno iz EPS-a.
U slučaju potrebe, direktor EPS-a i zaštitnik građana lično će, kako se dodaje, proveravati odnos prema građanima na mestima gde su pritužbe učestale.
On je kao problem istakao nedovoljnu integrisanost sistema elektroprivrede, zbog koje u različitim teritorijalno-organizacionim jedinicama ne postoje identični standardi i procedure, a direkcija EPS-a, po sadašnjim propisima, nema dovoljno mogućnosti da utiče na njihov rad.
„Dešava se da pojedini regionalni direktori postupe i suprotno izričitim uputstvima generalnog direktora, zbog čega smo u pojedinim slučajevima aktivirali sistem interne revizije, o čijim nalazima ćemo obavestiti Zaštitnika građana“, rekao je Obradović.
Direktor EPS-a je dodao i da je broj prigovora građana na decembarske račune povećan, pa je zbog toga naložio smene odgovornih i niz mera kako bi se otklonila i najmanja sumnja u tačnost računa za struju.
Do sastanka je došlo na predlog v.d. direktora EPS-a, nakon što je Ministarstvo energetike i zaštite životne sredine tom javnom preduzeću dostavilo nacrt posebnog izveštaja Zaštitnika građana i zatražilo izjašnjenje o rokovima za otklanjanje uočenih problema u snabdevanju i naplati električne energije.
Sistem naplate zasniva se na terenskom očitavanju za šta EPS koristi 7.000 spoljnih saradnika, te je mali procenat greške izazvane ljudskim faktorom neminovan. „Međutim i kada se takva greška desi, garantujemo da neće biti zanemarena već će biti rešena u korist građanina – našeg kupca“, rekao je Obradović republičkom ombudsmanu.
Gospodine Maric, slazem se sa Vama da je u pitanju jedna bezocna laz „dragog“ nam premijera, ali imam jedno pitanje za Vas. Kako je moguce da je pokretna imovina pravnog lica Beograd sigurnost a.d – u stecaju (sada Beograd sigurnost d.o.o), tokom postupka stecaja prodavana u prostorijama preduzeca „Iskra“, dakle Vaswg preduzeca i da se njeno sediste sada nalazi na istoj adresi kao i sediste Vaseg pravnog lica „Iskra“, tj. na adresi Hercegovacka br.4-6, te da je srodnik Vaseg advokata iz kancelarije u ul. Resavska br.26/a, a koja Vas i zastupa u slucaju „Hercegovacka“, vlasnik pravnog lica Beograd sigurnost d.o.o, koje posluje pod istim maticnim brojem kao i Beograd sigurnost a.d?