Analiza tržišta: Zašto je skočila cena peleta?
Porizvođači kažu da su smanjili nabavku sirovina iz državnih šuma, dok je sa druge strane količina sirovine koju su Srbijašume isporučile peletarima blago povećana. Šta se u međuvremenu desilo?
Evropska komisija kaznila je kompaniju Sanrio koja dizajnira proizvode sa likom Helo Kiti (Hello Kitty) kaznom od 6,2 miliona evra zbog ograničavanja trgovaca da prodaju licenciranu robu sa likom popularne mačke u drugim zemljama unutar Evropskog ekonomskog prostora (EEA), navodi se u saopštenju Evropske komisije.
Istraga Komisije utvrdila je da je kompanija Sanrio zbog izdavanja neeksluzivnih licenci kršila pravila o konkurenciji unutar EU jer je stavljala klauzule koje ograničavaju prodaju van određene teritorije, kao i mere kojima ograničava jezik koji se koristi na proizvodima.
PROČITAJTE JOŠ: GALA PROSLAVA 45. ROĐENDANA HELO KITI
„Potrošači, bilo da kupuju Helo Kiti šolju ili Čokoket igračku, sada mogu u potpunosti iskoristiti jednu od glavnih prednosti slobodnog tržišta: mogućnost kupovine u Evropi po najboljim ponudama”, izjavila je komesarka Komesar Margaret Vestager (Margrethe Vestager).
Što se tiče visine novčane kazne, Komisija je posebno uzela u obzir vrednost prodaje koja se odnosi na povredu, težinu kršenja i njeno trajanje.
U junu 2017. godine, Komisija je otvorila tri odvojene istrage kako bi utvrdila da li su određene prakse licenciranja od strane Najk kompanije (Nike), Sanrija i Univerzal studija (Universal Studios) nezakonito ograničavale trgovce da prodaju licenciranu robu preko granice i na internetu unutar jedinstvenog tržišta u Evropskoj uniji.
Komisija je Najku izrekla novčanu kaznu od 12,5 miliona evra u martu ove godine, a istraga protiv Univerzal studija još uvek je u toku.
Sanriovi ugovori o licenciranju proizvoda za trgovinu prekršili su član 101 Ugovora o funkcionisanju Evropske unije (TFEU), koji zabranjuje sporazume između kompanija koje sprečavaju, ograničavaju ili narušavaju konkurenciju unutar jedinstvenog tržišta EU.
Takođe, Komisija je uspostavila alat da bi omogućila pojedincima da upozore na antikonkurentsko ponašanje uz zadržavanje njihove anonimnosti. Alat štiti anonimnost „zviždača” putem posebno dizajniranog šifrovanog sistema za razmenu poruka koji omogućava dvosmernu komunikaciju.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Porizvođači kažu da su smanjili nabavku sirovina iz državnih šuma, dok je sa druge strane količina sirovine koju su Srbijašume isporučile peletarima blago povećana. Šta se u međuvremenu desilo?
Baby Food Factory, vodeća domaća kompanija u proizvodnji zdrave hrane za sve generacije, sklopila je, kroz brend Nutrino Lab, partnerstvo sa najmasovnijim sportskim događajem u Srbiji, Beogradskim maratonom....
Privredno društvo EXPO 2027. d.o.o. raspisalo je javnu nabavku putem koje traži konsultantske usluge za "organizaciju i realizaciju" projekta specijalizovane izložbe EXPO 2027. Njihov angažman bi trebao da t...
Roditelji osnovaca i srednjoškolaca u Beogradu koji žele da se prijave za 20.000 dinara koje Grad treba da im isplati u septembru, uz formular za prijavu treba da ostave i fotokopiranu platnu karticu. Bankar...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE