Ni dvanaest dana nakon okončanog izjašnjavanja zaposlenih o socijalnom programu u kompaniji Fiat Chrysler automobili Srbija, ne zna se koliko je radnika odlučilo da napusti fabriku uz otpremnine koje, u zavisnosti od dužine staža, iznose od 4.800 do 12.000 evra.
Ono što se zna, posle poslednjeg razgovora sindikalaca FCA Srbija sa mandatarom Aleksandrom Vučićem, jeste da proizvodnja novog modela automobila u Kragujevcu neće početi pre 2020. godine, do kada će iz pogona kragujevačke fabrike da izlaze standardni i redizajnirani fiat 500l.
Novi model će, u stvari, biti tema novih pregovora Fiat Chrysler grupacije i države Srbije krajem 2018. kada ističe aktuelni desetogodišnji ugovor sa Fiatom o formiranju zajedničke kompanije (FCA Srbija).
Vučić je sindikalcima nedavno ponovio obećanje vezano za izgradnju jedne inostrane fabrike za proizvodnju auto komponenti u Kragujevcu, koja bi trebalo da počne sa radom u roku od godinu dana, i u kojoj bi bilo angažovano između 1.000 i 1.500 radnika, otprilike onoliko koliko ih je početkom jula ostalo bez posla u FCA Srbija i njenim kooperantskim firmama (Magneti Marelli, Johnson Controls, Sigit i PMC).
Ovo otprilike znači da se menadžment FCA Srbija tim povodom ne oglašava, a po svemu sudeći i neće, pošto se, kad je reč o prekobrojnima u kragujevačkoj fabrici automobila, poziva na – poslovnu tajnu.
Nezvanično, menadžment navodi da je u FCA Srbija od 3.200 radnika ostalo onoliko koliko u toj kompaniji, prema ugovoru Fiata i države Srbije iz septembra 2008, treba da ima 2018. godine. Tim ugovorom predviđeno je da u zajedničkoj fabrici do 2018. bude angažovano 2.433 radnika.