Nakon tradicionalnog tronedeljnog kolektivnog godišnjeg odmora, u kompaniji Fijat Krajsler automobili danas će biti nastavljena proizvodnja.
Danas će, kao i u svim ostalim Fijatovim fabrikama širom sveta, proizvodnja ponovo biti pokrenuta i u pogonima glavnih kooperanata FCA Srbija: Manjeti mareli, DŽonson kontrol, Sidžit, PMC i HTL, lociranim u industrijskoj zoni u kragujevačkom naselju Grošnica.
Rad kreće u dve smene, nakon što je Fijat zbog smanjene potražnje za modelom „500L“ otpustio više stotina radnika. Otuda će, umesto doskorašnjih oko 650, sa proizvodnih linija i montažnih traka ubuduće silaziti oko 400 automobila dnevno.
Očekuje se da će ove godine u kragujevačkoj fabrici biti proizvedeno nekih 70-ak hiljada „fijata 500L“, čime će biti iskorišćena tek jedna četvrtina projektovanih kapaciteta kompanije FCA Srbija. Odluka o ukidanju jedne od tri proizvodne smene i otpuštanju radnika doneta je zbog pada plasmana, pre svega na američkom tržištu.
Suvlasnici kragujevačke fabrike, Fijat Krajsler grupacija i Vlada Srbije, još uvek, mesec i po dana po okončanju izjašnjavanja radnika o dobrovoljnom odlasku, nisu zvanično saopštili koliko je kragujevačkih automobildžija, tokom prošlog meseca, uz otpremnine koje su se, u zavisnosti od godina staža, kretale od 4.800 do 12.000 evra, napustilo svoja radna mesta.
Na osnovu informacije da je u FCA Srbija ostalo onoliko zaposlenih koliko je bilo predviđeno ugovorom sa Vladom Srbije o formiranju zajedničke kompanije (2.433), a da je to prošlog meseca u toj firmi bilo angažovano oko 3.200 trudbenika, naš list procenjuje da je iz fabrike automobila otišlo između 700 i 750 radnika. Iz kooperantskih firmi je, opet prema nezvaničnim podacima, otišlo 300 do 400 radnika. Ukupno, nešto više od 1.000 ljudi.