Vesti iz zemlje

07.02.2018. 10:31

Blic

Autor: Nova Ekonomija

‘Fijat krajsler’ pravi novi model koji bi mogao da se proizvodi u Kragujevcu

Kompanija Fijat Krajsler uskoro treba da lansira naslednika grande punta, a on bi mogao da se proizvodi u Kragujevcu, piše Blic.

Serđo Markione, predsednik Fijat Krajsler automobila (FCA), rekao je da će Fijat odluku o novom modelu u Kragujevcu objaviti 1. juna, kada ova kompanija treba da obelodani petogodišnji plan poslovanja. Novi plan poslovanja, koji obuhvata period od 2018. do 2022. godine, biće zvanično objavljen na godišnjicu od početka Markioneovog rukovođenja ovom kompanijom, koje traje od 2004. godine. Kako je i sam Markione najavio, plan će biti predstavljen u Baloku, gradiću u blizini Torina gde se nalazi probna staza italijansko-američke kompanije. Tim planom trebalo bi da bude predviđeno da li će se u Kragujevcu i dalje proizvoditi samo fijat 500L ili će kragujevačka fabrika dobiti još jedan model.

Prema nezvaničnim informacijama italijanskih medija, među kojima je u ugledna La Republika, FCA planira da u proizvodnju uvede dva nova SUV modela, jedan manji i jedan veći, kao i automobil koji bi nasledio grande punta, kome ističe rok pošto je u prodaji već 13 godina.

Fijat je u Brazilu već proizveo naslednika punta pod specijalnim imenom za južnoameričko tržište Argo. Međutim, italijanskoj kompaniji se ne isplati da takav model transportuje čak iz Latinske Amerike u Evropu. Zbog toga bi realna odluka menadžmenta iz Torina bila da upravo u Kragujevcu napravi novi model Grande punta i plasira ga na tržište Starog kontinenta.

O novom modelu iz Kragujevca pišu i italijanski mediji, koji navode da su država, koja je manjinski vlasnik u našoj zemlji, i sindikati pozvali čelnike Fijata na razgovore o daljoj sudbini fabrike u Šumadiji. Prema njihovim navodima, u tim razgovorima trebalo bi da bude razmotreno i pitanje novog modela.

Novi model Fijata, koji bi mogao da se proizvodi u Kragujevcu i da nasledi Grande punto, baziraće se na X6H platformi koju koristi Argo, ali bi trebalo drugačije da se zove, a trenutna radna verzija imena je Primo. Takođe, postoji mogućnost i da sa traka u Kragujevcu silazi i manji od dva SUV modela baziran na Džipu renegejd. Koji god od ova dva modela bude pravljen u Kragujevcu, za to postoje dva scenarija. Jedan je da bi se proizvodio paralelno sa 500L, a drugi da bi se odmah prešlo na proizvodnju novog modela. U oba slučaja tako bi kapacitet fabrike u Kragujevcu od 185.000 vozila trebalo da bude popunjen 100 odsto.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.