Srbija

25.01.2025. 10:30

Nova ekonomija

Autor: Dunja Marić

Grad Beograd daje skoro dva miliona evra na sistem informisanja u gradskom prevozu

BETA/BEOINFO BETA/BEOINFO

BETA/BEOINFO

Srbija

25.01.2025. 10:30

Grad Beograd će firmi “Info media group” platiti više od 227 miliona dinara bez PDV-a za informisanje korisnika javnog prevoza putem oglašavanja u unutrašnjosti vozila. Ovoj privatnoj firmi posao je dodeljen nakon tendera na kojem je bila jedini ponuđač.

Gradski Sekretarijat za javni prevoz, koji je raspisao tender, dodelio je posao jedinoj firmi koja je uopšte i poslala i ponudu – “Info media group”. U pitanju je firma koja već obavlja posao informisanja u gradskom prevozu.

Posao je vredan tačno 227.094.348 dinara bez PDV-a, što je oko 1,9 miliona evra. Interesantno je da je procenjena vrednost nabavke identična kao i vrednost po kojoj je posao dodeljen. Procenjena vrednost javne nabavke, inače, predstavlja vrednost koju određuje naručilac posla prilikom raspisivanja tendera, pre nego što ponude pristignu, a u većini slučajeva, ugovorena vrednost nešto je niža.

Inače, ovoj firmi, biće plaćeno mesečno, tokom perioda od godinu dana, na koliko se potpisuje ugovor, o čemu je Nova ekonomija već pisala. 

“Info media group” treba da izradi vizuelna rešenja za oglašavanje (statična i animirana), oglašavanje na reklamnim površinama putem plakata, prosvetljenih panoa, digitalnih displeja u unutrašnjosti svih tipova vozila gradskog prevoza. Informacije će se prikazivati u 600 vozila gradskog prevoza.

Cilj nabavke „povećanje poverenja građana“

Kako je Sekretarijat za javni prevoz naveo u pozivu, cilj je da se uspostave pouzdani kanali komunikacije, tačnije da se omogući obaveštavanje korisnika o svim promenama u sistemu naplate prevoza, novim zonama i ostalim važnim informacijama. Drugi cilj je, kako se navodi, “povećanje poverenja građana”. Tu spada “informisanje o uslovima korišćenja prevoza, niskim cenama karata (prevoz je sada besplatan, ali nije bio prilikom raspisivanja tendera prim. aut) i ulaganju u nova vozila s ciljem unapređenja kvaliteta javnog prevoza u Beogradu.

Dalje, Sekretarijat za javni prevoz na ovaj način želi da prikazuje informativne kampanje koje “ističu kako korišćenje javnog prevoza smanjuje emisiju ugljen- dioksida i doprinosi čistijem vazduhu”. Na kraju, Sekretarijat je kao cilj ove nabavke naveo i “obostranu korist”, odnosno unapređenje iskustva korisnika javnog prevoza, „čime se stvara korist za putnike i Sekretarijat za javni prevoz“.

Iz Sekretarijata naveli su još i da je informisanje korisnika o promenama u javnom prevozu “od suštinskog značaja za nesmetano funkcionisanje javnog prevoza i obavljanje svakodnevnih aktivnosti građana”, te da “tačne informacije o promenama i novinama doprinose poboljšanju kvaliteta usluge i zadovoljstvu korisnika”.

Promene u gradskom prevozu

U međuvremenu, otkako je tender raspisan, gradski prevoz je postao besplatan za sve putnike.

Takođe, svega nekoliko dana pre raspisivanja tendera, 26. novembra, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je ukidanje dosadašnjeg i uvođenje dinamičkog reda vožnje. U praksi, to znači da autobusi sa početnih stanica neće kretati kada je određeno redom vožnje, već kada GPS uređaji u autobusima ukažu da je polazak potreban. Na taj način, prema Šapićevim rečima, putnici neće predugo čekati na autobus, jer će razmak između vozila biti ravnomeran.

„Mi želimo da uvođenjem dinamičkog reda vožnje imamo pravo stanje stvari. Naravno, da će polazak da se zna. Znaće se kada je prvi polazak, kada je poslednji polazak, i onda ćemo u skladu sa saobraćajnim uslovima, u skladu sa stanjem u saobraćaju određivati“, rekao je Šapić.

Beograd nabavlja kamere i voki-tokije za komunalce – za svaku nabavku do 5 miliona dinara

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.