Srbija

04.03.2019. 15:39

Beta

Autor: Nova Ekonomija

Grad Beograd podiže kredit od 35 miliona evra za kupovinu autobusa

Usvojen rebalans budžeta

Srbija

04.03.2019. 15:39

Odbornici Skupštine grada Beograda usvojili su danas rebalans budžeta za 2019. godinu koji predviđa 35 miliona evra kredita za kupovinu između 210 i 230 autobusa za potrebe Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP). Za rebalans budžeta su glasali odbornici vladajuće većine, a protiv su bili odbornici Srpskog patriotskog saveza Aleksandra Šapića.
Sednici nisu prisustvovali odbornici Saveza za Srbiju, Pokreta slobodnih gradjana i Gradjanskog demokratskog foruma.
Za kupovinu autobusa Grad će uzeti kredit od 35 miliona evra od neke od komercijalnih banaka, a 10 miliona evra će dati GSP iz sopstvenih prihoda.
Komercijalne banke će moći da daju ponudu za kredit, a grad će se odlučiti za onu ponudu koja bude imala najpovoljnije uslove.
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao je na sednici odbora da se očekuje da kredit bude povoljan jer su ponude banaka dobre sa kamatom od 1,9 odsto plus šestomesečni euribor koji iznosi 1,5 odsto.
On je kazao i da je kupovina autobusa prvi korak i pokazatelj da Grad čvrsto stoji iza GSP.
Prema njegovim rečima, drugi korak koji treba preduzeti je povećanje naplate karata, a treći restrukturiranje glavnog gradskog prevoznika, što će se desiti posle kupovine autobusa.
Rok isporuke je autobusa je 150 dana, a očekuje se da tokom nedelje bude raspisan konkurs, a kako je Vesić kazao da svi autobusi na ulicama grada moraju biti do 1. septembra.
On je istakao da je grad posle pet godina prvi put uzima kredit i da zaduživanje neće preći deset odsto.
Zamenik gradonačelnika je izneo i podatak da Beograd ima 471 liniju, a dnevno se preveze dva i po miliona putnika, što je ozbiljan sistem koji košta grad.
Rekao je da je naplata od karata prošle godine bila oko devet milijardi, iz budžeta grada je direktno dotirano oko 18 milijardi dinara.
On je izneo i podatak da se skoro 250 hiljada zaposlenih vozi bez plaćanja, što je poražavajuće i zbog čega je nemoguće održati kvalitetan gradski prevoz.
„Zato odnos prema gradskom prevozu mora da se promeni“, istakao je Vesić.
On je naglasio i da se grad zadužuje za kapitalne investicije, a ne za pokrivanje deficita budžeta. Odbornici su na današnjoj sednici izabrali i Mirka Valjarevića za zaštitnika gradjana Beograda. On je bio dugogodišnji sekretar Pravnog fakulteta u Beogradu.
Za gradskog urbanistu izabran je Marko Stojčić, koji je bio zamenik doskorašnjem gradskom urbanisti Milutinu Foliću.
Sednici nisu prisustvovali opozicioni odbornici iz Saveza za Srbiju, Pokreta slobodnih gradjana i Gradjanskog demokratskog foruma.
Oni su napustili parlament u skladu sa Sporazum sa narodom kojim su se obavezali da će napustiti republički i lokalne parlamente i solidarisati se sa gradjanima koji protestuju širom Srbije protiv aktulene vlasti.
Sednica je trebalo da bude održana 25. februara, ali je odložena jer odbornici nisu dobili predložene izmene u budžetu sedam dana pre sednice, kako je Poslovnikom predvidjeno, da bi imali dovoljno vremena da se pripreme.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.